Gå til innhold

Hvordan er det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min tidligere fsamboer flytta fra hverandre for et år siden, og har nå funnet tilbake til hverandre. Har vi lov til å være mye sammen? Overnatte? Jeg får jo mye økonomisk støtte nå siden jeg er alenemor, så jeg lurer på hvor strengt dette er. Hvordan kan de oppdage at vi er sammen men bor hver for oss. Dette er jo straffbart. Jeg går påskole og har lyst å fullføre. Er ferdig til våren. Må vi være hemmelig sammen et år eller hvordan funkert dette systemet. jeg vil ikke bryte utdannelsen min nå heller, tilfelle det skjærer seg på nytt for oss. Litt fortvila. Noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg er jurist, men...

Jeg vil tro at dere har lov til å overnatte hos hverandre og sånn, så lenge dere har forskjellig adresse. Har hørt om et par som skaffet seg forskjellig adresse i folkeregisteret bare for å få barnehageplass...

Skrevet

Vi overnatter ikke hos hverandre hver natt, det hender innimellom også sover vi hos hverandre i helgene. Vi har våre egne ting i hvert vårt hjem. Vi har bare vært sammen i 3 uker da, så syntes det er litt drøyt å flytte sammen igjen med engang også. Vi vil jo gjerne tilbringe tid sammen uten at vi flytter sammen med det første. Det ville jo ikke vært noe bra for et barn på 3 år at vi flytter sammen *fort å gæli* for så å finne ut at det ikke funker likevel.. Så få nytt sted å bo.. igjen.. Dette vil jo bli veldig ustabilt for barnet. Vi vil jo at ting skal fungere men føler at vi trenger litt *prøvetid* etter et opphold på 1 år. Begge har hatt nye kjærester i løpet av det året også.. Er bare redd for at folk skal snakke om oss og at de tror vi utnytter oss av systemet og anmelder oss. har hørt at man får bot og inntil 21 dager fengsel for det.

Skrevet

er jo straffbart, men det er nok ingen som merker det ;)

De reglene burde vært endret litt slik at man har anledning til å prøve på nytt m barnefar uten og flytte sammen m engang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...