Gå til innhold

Normalt å gi pupp hver 2.time v/3 mnds alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg ikke har nok melk siden hun vil ha så ofte (hun skriker seg helt hes, så desp er hun). Trengte ikke gi oftere enn hver 3.time før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun holdt på sånn lenge? Det kan jo være økedager... Jeg synes jo det høres litt ofte ut med hver 2. time hvis det har vært sånn over lang tid. Jeg har en gutt på tre mnd, og han får pupp ca hver 3. time. Og han har faktisk sovet flere netter uten pupp (opptil tolv timer...).

Skrevet

min har vært slik helt til nå han. Hver 2-3 time. Han er 7 mnd

Skrevet

Hun har en økt på 6 timer om natta, men resten av døgnet 2 timer

Skrevet

Min datter var også sånn en periode, men det var når hun var 4 mnd. Fikk beskjed av hs at jeg måtte begynne med grøt eller prøve med mme

Skrevet

Forresten legger hun på seg 150-200 gram i uka...

Skrevet

Mi jente har fått pupp annakvar time på dagtid sidan ho var fødd. Ho er no 5 mnd. PÅ natta kan ho sove 12 timar uten pupp :)

Skrevet

Hei! Du har helt sikkert nok melk! Og jeg synes ikke det var ekstremt ofte ettersom hun sover lenge på natta. Hun må jo fylle opp med litt mat når hun skal sove så lenge! Alternativet ville kanskje vært 2-3 amminger på natta?

Min ville ofte ha tettere enn hver 2. time tidligere og av og til nå og så. Han skrek også og var helt desperat, skulle liksom ha hatt mat for 5 min siden hver gang..., men nå er han bittelitt mer tålmodig :-) Er 5 og en halv mnd. nå! Sov over natta i begynnelsen, men nå vil han ha mat et par ganger.Kan jo godt hende at det er økedøgn også. De vokser jo litt i etapper. Hvis amminga fungerer er det ingen grunn til å innføre tillegg av noe slag og de fleste av oss har tid til å amme ofte. Plutselig er ungen blitt stor og vil ikke ha pupp mer, tida går så utrolig fort! Kos deg med jenta di og la henne die så ofte hun vil. Og for all del, ikke stress. Slapp av, et og drikk nok.

Men, er du veldig usikker kan du gå inn på www.ammehjelpen.no og legge inn spørsmål der. De er kjempeflinke og hjelpsomme og kommer med mange gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...