Gå til innhold

Tror hun på ordinær UL gav meg feil termin....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble gravid, gikk vi direkte til gynekologen som 2.mai tok en innvendig UL og så en pitteliten sort prikk, som han antok var et ca 5 ukers gammelt embryo. Vi fikk komme tilbake etter 10 dager for da kunne han se mer, og da slo hjertet!:) (12.mai) Han antok da at jeg var 6+1. Fikk så en (feil)innkallelse til Ullevåls ordinære UL i min uke 14+2, og hun sa også da at hun mente målene og allt så ut til termin 31.12.06 Men fordi UL var i uke 14 måtte jeg komme tilbake i uke 18, og da var det en annen, yngre jente der som sa hun brukte en annen tabell enn de to andre (??????) og skjøv da terminen frem til 11.01.07

Men da hadde jo gynekologen min ikke sett noe da jeg var der første gangen og hjertet skulle heller ikke ha begynt å slå på den tiden?

Tror jeg ringer JM i morgen (hun har kontor i tilknytning til gynekologen)....

Hva tror dere?? 31.12.06 eller 11.01.07?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi er flere som lurer litt!

Jeg trodde først termin var 8 mars. Menstermin altså. På ul i uke 11, sa jordmor at nei-ei. Du er lengre! Hun mente jeg var hele 12 + 4 da! Det hadde betydd at termin hadde blitt i februar.

Jordmoren skrev likevel at termin burde bli 3 mars. Ok, tenkte jeg.. Var jo glad for å være lengre på vei!

SÅ.. i dag var jeg på ul igjen. Trodde jeg var i mine 17 uke. Men nei da, var i min 16 sa jordmor (en annen ei).. Så termin ble 11 mars!!

Får ny ul da.. siden jeg ikke var langt nok på vei..

De små vokser i rykk og napp..Men trodde de skulle være nogenlunde like mellom uke 16 og 20..

jaja.. de kommer nå ut når de er klare for det...

Skrevet

Velkommen i klubben!!

Var til UL i hva vi trodde var 18+6.. men på Ul ved Ullevål ble vi flyttet tilbake til 14+2... Hjelp! Babyen var liten, men magen er stor! Helt forvirret vi, for da har vi hørt hjeret til babyen i uke 6 hos JM.....

Skal tilbake i uke 18 til ny UL,, får se da og vi får enda en ny termin!!

Skrevet

Ja, det er litt irriterende...men såvidt jeg har forstått er det lett å estimere i begynnelsen spesiellt i forhold til hjertelyden.

Er det noen som har noen synspunkter?

Skrevet

Har ei venninne som fikk UL-termin en måned etter menstermin, noe som for henne innebar at hun slett ikke skulle vært gravid ennå, når hun vitterlig satt med positiv test i hånden. Hun forklarte dem dette, men fikk beskjed om at de likevel tok mest hensyn til UL-termin.

Barnet ble født 2 uker før UL-termin (2 uker etter menstermin), og jordmor sa da at hun var I HVERT FALL fullbåren...

Har en en sikker menstermin, regelmessig syklus (eller vet når en hadde eggløsning), er vel denne mer sikker enn UL-terminen, men det er jo ikke kjekt når forskjellen blir så stor som en måned...blir jo litt usikker i forhold til å gå over tiden.

Skrevet

Jeg har også fått forsøvet min termin med 9 dager. Dette kan heller ikke stemme fordi jeg vet nøykatig når jeg hadde EL, og testet positivt på graviditetstest to dager før IKM. - Og det skulle vel mye til om jeg hadde testet positivt 11 dager før IKM, med sterk strek attpåtil!

Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 12+1 og fikk beskjed om at jeg var 13+2, noe som er sprøyt spør du meg. Jeg vet når jeg hadde EL takket være temping og tester, og holder på mine uker. For min del håper jeg på en mer sammenstemt termin på ordinær UL i uke 19. Ellers får de (les:lege og jordmor) operere med en termin og jeg med min. Jeg kan være ganske sta. ;-)

Dette er jo ikke noe problem (for meg) med mindre de vil sette meg igang en uke for tidlig, da får jeg heller la være å dukke opp! Kommer de og henter meg da? Sånn som i militæret liksom? Hehe - se for dere avisoverskriftene! "Tre politimenn og to leger måtte til for å hente gravid kvinne som nektet å føde!"

Skrevet

Nå begynte jeg å tenke...

Hva om vi blir gåendes over ul-termin? Noen av oss kan jo risikere å gå over 3 uker termin, OM menstermin faktisk er mer riktig......

Ja, setter jordmor meg enda lengre tilbake så nekter jeg plent! Jeg kan da ikke ha testa positivt før egget festa seg. Såpass opplyst er jeg vel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...