Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 I helga som var, hadde vi barna. Søndag var de hos farmor , men lørdag holdt vi på med stor rengjøring. Bana er 9-13 år gamle, jeg foreslo at de kunne hjelpe litt til. At de tre sammen kunne gå med glasset i glass kontaineren. Jeg brakte dette opp flere ganger. Sa ting som etter vi har spist kan jo dere gå med glasset. Når de klaget over å kjede seg, sa jeg at de kunne jo gå med glasset. De så bare på meg. Min kjære støttet meg ikke en eneste gang, jeg forventet at han ville følge opp med, at nå må dere gå, og om det ble protester ville han ta det. Jeg forstå ikke at han ikke ville at de skulle gjøre dette, hvorfor han ikke fulge opp? Jeg vet ikke om jeg gidder å si noe, det enkleste er å la det ligge, ikke å bry seg. Jeg mener ikke at barn skal gjøre så mye i huset at det blir enklere å være voksen, men jeg mener de skal hjelpe litt til, slik at de ser a ting ikke blir gjort av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Jeg synes også stebarnet kan helpe til litt. Når våre barn blir større så må de hjelpe til de også, eller de hjelper faktisk til nå også. Det holder med at de får gå med en fuktig klut og synes det er så morro (de er 2 og 3 år). Når jeg sier at stebarnet (hun er 10 år) skal hjelpe til så støtter pappan meg. Han synes også hun kan hjelpe til når resten av familien gjør noe. Han kommer ikke på slike ting selv da, men er helt enig med meg når jeg nevner det. Faktisk så hater jeg å sortere sokker. Så det gjør far og datter sammen de helgene hun er her. De synes det går greit når de er to om det. Så får de pratet litt sammen også. Stå på ditt du. Evt ta deg en prat med han om det. Lag faste dager dere gjør de forskjellige tingene på, og faste arbeidoppgaver til de når de kommer. Og det er ikke for å straffe barna, men lære de å ta del i en ting som må gjøres. Og alle er jo med på å "rote", og da må også alle rydde.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Her har vi også faste plikter, stebarna på 7 og 8 støvsuger, rydder, dekker bord, bidrar i matlaging.... fellesen på 1 bidrar etter beste evne, he he, skal også få faste plikter etter hvert etter evne:) Tror det er grunnen til at vi har det bra som familie, alle kjenner seg nyttige og alle får ros og positive tilbakemeldinger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå