Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 sitt3e her å bare griner nå. vet ikke hva eg skal gjøre...familien har klaga lenge på ammingen min, og babyen min går ikke nok opp i vekt,men helsesøss har vore fornøyd da...men nå har alt blitt ødelagt!!utdrivingen komme aldri jo!!!og babyen min vil ikek suge lenge nok til melka kommer.e jo så mye å se på rundt seg, så han gidde ikke!!e så stressa pga han ikek går opp i vekt, at alt er ødelagt... ka kan eg gjør nå? er så fortvila...vil jo amme han så lenge som mulig!!han er jo bare 3 mnd...
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 det finns en nesespray man kan ta for å få melka til å komme fortere vet jeg, ring legen din i mårra, tror den er reseptbelagt!! og be familien din om å slutte å mase og klage på deg, de gjør det bare vondt verre=) ta det med ro, det årner seg:)
Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 for det første så har ikke familien din noe med ammingen din! Ta det helt med ro. Er det en ammehjelper i nærheten av hvor du bor? Som hun over sier så er det en nesespray som skal hjelpe utdrivningen. Ring legen i morgen og si hvordan det er. Så lenge hs ikke stresser med vekten hadde jeg ikk ebrydd meg, Vet det er vanskelig det , men jeg har en liten knøtt selv. Legger på seg men ikke mye. Han er nå 7 mnd og passe tynn ja. Noen barn er bare slik rett og slett:) Har du prøvd å legge deg på senga og amme? Skru av alt lys og ta det helt med ro? Kanskje det er for mange inntrykk for ham? Ta ham gjerne opp om natta når du selv legger deg og amm ham i søvne hvis du får til det uten å ødelegge nattesøvnen hans. Dette er bare noen tips som hjalp meg da jeg slet mye med det det samme:) Håper det ordner seg. Til mer du stresser til mindre melk kommer det ut.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Prøv også å stimulere brystknoppen før du legger ham til. Får du til å handmelke? gjør det litt først slik at han slepper å streve for å få i seg:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 det første du må gjøre er å prøve å slappe av, ja det er vanskelig men stress er ikke bra for amminga! at babyen din er nysgjerrig er jo bare positivt men plagsomt. sett deg på et rom hvor det er stille og kanskje til og med mørkt. svigerinna mi hun måtte inn på et mørkt rom å amme for ungen var så nysgjerrig. men syns du det er et slit så kan du jo bytte ut noen av måltidene med mme??? føler du overskudd og syns det er lettere så kan du jo pumpe deg og gi ungen... da ser du jo samtidig hvor mye den får i seg. Jeg har pumpa meg i 4mnd, min baby tar ikke puppen, men nå ga jeg opp så når får hun mme. Men uansett hva du velger å gjøre, så er jo 3mnd med amming bra da!!!! det skal jo være kos dette her
Halloween-mamma Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Hei! Ikke bry deg om familien din! Følg rådene over om å få utdrivningen igang! Hjelper kjempemye å bare slappe av og tro på at dette greier du! Men i tillegg vil jeg nevne at det er kjempevanlig at denne perioden kommer. Vi hadde det også sånn.. Plutselig vil babyen bare rette oppmerksomheten sin mot alt annet enn puppen! Det som hjalp her var å amme på soverommet der det var stille og kjedelig. I tillegg ammet jeg rett før han la seg og rett etter han våknet. Min gutt har alltid konsentrert seg aller best om puppen når han var vært litt trøtt eller i halvsøvne. Jeg opplevde forresten at gutten min våknet oftere for å få mat på natten hvis han hadde spist lite i løpet av dagen. Og det var litt betryggende, for da visste jeg at han fikk i seg mat Lykke til!!
Lilleh Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Be familien om å slutte å klage! Det hjelper deg i hvertfall ikke. Min sivgerfamilie mente at amming bare var noe tull, at vi slet oss ut og at alle deres hadde fått mme fordi ingen hadde fått nok melk så de bare gav opp... Jeg vil heller si at de ikke fikk nok støtte... Er hs fornøyd er det ingenting å bekymre seg over. Prøv nesesprayen, syntocinon tror jeg den heter (i hvert fall noe liknende). Ellers har jeg god erfaring med homeopati og øreakupunktur mot lite melk. Det fins sikkert et eller annet prepatat/punkt for utdrivning også! Stille rom, med lite aktivitet som skjer er veldig greit i forhold til babyens konsentrasjon. Steng deg inne og vekk fra familien, legg deg i senga, sett deg i en god stol, slapp av og nyt stillheten!
mamma og my Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Du har jo klart det i tre mnd- det betyr jo at du får til amminga! Alt blir ikke ødelagt selv om vektoppgangen går litt treigt i perioder. Jeg hadde det slik med jenta mi, og måtte gi litt tillegg, men nå fullammer jeg igjen. Lytt mer til helsesøster enn til familien din, hvis hun er fornøyd er det bare å senke skuldrene. syns du er tøff som ammer selv om du får lite støtte. Tror det er vanlig å ha konsentrasjonsproblemer rundt tre mnd. Verden begynner å bli så spennende. Merker det godt på jenta mi også (tre mnd). Støtter de rådene om å gjøre det stille og rolig rundt seg. Du kan jo prøve å ha litt melk i et hjelpebryst(se ammehjelpen.no), der du har litt melk i en sonde inn i munnen til babyen mens den suger-da får han melk med en gang, samtidig som han suger. vil bare ønske deg lykke til. Amminga kan i perioder være utrolig frusterende, men ikke gi opp!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 hei! HI her... tusen takk for mange svar=) hjelper å høre alt dette=) i natt funket ammingen av og til. men han er så uttolmodig, så gidder ikke suge til melka kommer. vil heler ikke ha mer en litt av hver pupp.når den fete melka kommer, snur han seg bare vekk og smågriner. prøvte å få tak i fastlegen for å få nesespray, men får ikek tak i hun. har prøvt å amme i stille,mørkt rom,var jo mørkt i natt, mne han er like nyskjerrig for det om... begynte på amme-te i går ....hvor langt tid vil det ta før en får effekt av den? burde eg prøve amme-skjold å se om de funker? eller lir det bare enda mer stress? tusen takk for svar =)
Traveltobarnsmor! Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 opplevde akkurat det samme, familien maste mens helsesøster var fornøyd! Bare overhør hva de sier, og si at du klarer dette! Legg barnet ofte til brystet så får du stimulert, min ble også nysgjerrig på det rundt seg da han var tre mnd men det ordner seg!!!!!ammer fremdeles og no er han 6 !/2 mnd. vi har alle dårlige perioder med ammingen, men det løser seg! STÅ PÅ!
Traveltobarnsmor! Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 har du prøvd å henge noe spennende på skulderen/ rundt halsen så kan han se på det når han spiser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå