Gå til innhold

Blå lagune Island


Endelig ny spire i magen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid i uke 18 og skal til Island neste uke. Lurte på om noen veit om det er greit å bade i den blå lagune selv om man er gravid...Har så lyst til å oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloen du, jau det er heilt OK å bade i den blå lagune. eg skal dit i morgon og var der for eit par veker sida. Eg bur her i Reykjavik, berre kos deg, det er ein kjempefin plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da... jeg hadde nok gjort det uansett er jeg redd.... folk overlevde det meste før i tiden....... JA jeg gleder meg masse, skal bli deilig å oppleve et annet land og annen natur, vi skal være i Reykjavik i noen dager så skal vi kjøre opp til Akureyri hvor vi har et islands vennepar som bor. Er det noe du vil tipse oss om å se når vi er på Island....siden du bor der c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Var på Island når jeg var i uke 11, og badet i Den blå lagunen, og ser ikke ut til at jeg eller barnet har tatt noe skade av det. Spurte legen min før jeg dro, og hun var litt skeptisk, men hadde ikke noen god grunn å gi meg, så hun sa jeg fikk sjekke med de som drev stedet. Gjorde ikke det, men så om det sto noen advarsler noe sted, og det gjorde det ikke. Så og at det var mange andre gravide som badet der.

Var vanvittig deilig i alle fall! ...og jeg følte det var helt safe :-) Tror det egentlig var bra for oss begge, for fikk skikkelig hvilt ut.

 

I nærheten av Reykjavik, så er det en dagstur som kalles den gyldene triangel, den bør du få med deg. Kjør opp til Thingveldir (eller noe sånt) som er plassen hvor det første alltinget i verden ble holdt. Ser her og veldig godt hvordan kontinental platene beveger seg fra hverandre. Deretter ta turen til Geysir, via noen mer eller mindre grusveier, hvor du får se "lillebroren" til selve Geysir og hvis du er heldig selve Geysier sprute opp. Videre til Gullfoss, som er en fantastisk foss. Fikk også med oss en flott kirke(eller kjent er vel riktig) på veien tilbake. Husker desverre ikke hva den heter, men er ikke så vansklig å finne. Passelig dagstur vi var dro vel ut sånn i 9 tiden og var tilbake kl 16.

 

I Reykjavik tok vi turen opp på noen svære vanntanker som ligger ved innenriks flyplassen, kan ikke unngå å se de fra store deler av Reykjavik. Flott utsikt der oppe, kan og spise middag dere oppe, maten skal vist være kjempe bra, men noe dyr. Det kule er at gulvet roterer, slik at i løpet av 45 min får du hele utsikten. Er gratis å gå opp på selve vanntanken.

 

Syntes selv at Island var flott, hadde ikke så værst vær, men alt ble liksom litt grått alikvell... Helt klart verdt turen, men tror ikke jeg ville dratt igjen. Tre dager i Reykjavik var mer enn nok, hadde trengt mer om vi skulle sett andre delere av landet.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips.... vi har leiebil så vi skal nok få sett litt.... gleder med til å slappe av litt......... skriver nok et lite ret. når jeg har kommet tilbake c",)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...