Gå til innhold

Sprutgulping!


Ceci og prinsen.

Anbefalte innlegg

Vi har hatt noen episoder med skikkelig sprutgulping, og det kommer helt uten forvarsel. Ikke sutring eller noe, så bare SPLÆSJ!!! Tror det kommer når han ikke har fått rapa godt nok ? Eller at han rett og slett har spist altfor mye? Så i går begynte vi å gi Minifom dråper før mat, for å få han til å rape lettere.

- Er det noen av dere som har andre råd å komme med, til hvordan lettere få opp lufta? Vi stryker på ryggen, og dunker lett på rompa.

Storesøstra gulpet faktisk ikke, så dette er nytt for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det er like vanlig med sprutgulping som ingen/lite gulping....

Kan være han har spist for mye for fort..? Jeg tar en liten pause i puppingen og får han til å rape da før han spiser videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde og det i dag. Gutten har i grunn gulpet lite. 2-3 ganger og lite. Sliter en del med luft så har begynt å gi minifom. Gitt i et par dager nå. I dag kom det så det holdt. Nesten mer kaste opp enn gulp liksom. Var en del knuffing og sutring først, kom på en måte i forbindelse med en rap.

 

Kanskje minifom kan "reagere" slik?

 

Faktisk så kommer ikke lufta noe lettere opp ved rompedunking, rygggniing (haha det ble teit ord) ifølge JM. Holde dem, men ofte virker for mye "hjelp" bare stressende på dem. Sa hun da. Gnir nå litt på ryggen iaf jeg da:)

 

Tips til vondt-i-magen-grunnet-luft: Bær dem på magen. På underarmen. Med en babyarm hengende ned på hver side av din arm. Skjønte du den? Hodet blir da liggende ved albuen din. Dette roer mange. Gjerne om man rusler litt frem og tilbake samtidig. (funker veldig bra her)

 

Kan og prøve å dytte knærne opp i magen når de ligger på rygg. Beina bøyd og presse litt inn og opp. (synes ikke dette funker selv)

 

Gni på magen i rolige sirkelbevegelser, i klokkeretning. Da hjelper man luften gjennom tarmsystemet. (vet ikke helt om denne har hjulpet oss, hender han roer seg litt)

 

Guri å vanskelig å forklare, skulle hatt tegnemuligheter her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :-)

nevnte dette for helsesøstra i går, og spurte om Minifom kunne hjelpe. Hun sa det på en måte fordelte boblene i magen, slik at lufta lettere passerte, og det ble dermed ikke så stort et trykk. Så det var absolutt verdt å prøve, men måtte gis ei stund før man kunne se effekten av det, sa hun videre.

 

- synes også som du Molait, at det var mer som oppkasting enn gulping, skikkelig trykk og så masse!

 

Skal prøve å få han til å rape oftere i måltidet, samt fortsette med Minifom. :-) Da blir det nok bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...