mamma til en prinsesse Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Jeg har fått brystbetennelse i den ene puppen. Gjør skikkelig vondt. Noen som har råd til hva jeg kan gjøre???
yasmina Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Du boer amme mest paa den puppen, masser gjerne lett og ta gjerne en varm dusj mens du masserer. Er viktig at du faar toemt den helt . God bedring !!!
firemerkersmør Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Melk ut ofte og hold de varme. Hvis de blir rødflammete gå til legen for å få antibiotika. Jeg eingte legen med en gang jeg. fikk så høy feber og var sjikkelig dårlig
Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 For å være helt sikker på at puppen blir tom kan det være lurt å pumpe etter hvert måltid. Et annet råd er å bruke ammeinnlegg av ull hele tiden.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Du blir så klart ikke bra av å bruke ullinnlegg, men det forebygger.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Hei. Som du har fått tips om, er massasje viktig, det er vondt, men hjelper.I tillegg gå med en god BH, Amme-bh har dårlig støtte. Legen jeg var hos sa at egentlig skulle en gått med puppene rett frem, som å gå med dem på et plattå. Dette for å illustrere at det var tyngden som gjorde at det ble infeksjon i tette melkekanaler. Så sov med god støtte, f. eks en pute til på legge mellom brystene, med den vonde puppen øverst når du ligger på siden. Får du ikke bort det vonde, er det bare antibiotika som hjelper, (men da får du i tillegg høy feber). Best er det å få bort ved hjelp av massasje, amming, pumping og varme. Har fått det bort 3 ganger selv uten antibiotika. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå