Gå til innhold

Er så LEI av å ha en grinete unge!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen, tar det aldri slutt?????

Er så lei og sliten. Han sliter sånn med søvnen. Føler at jeg bysser og bysser. Store deler av dagen går med til å prøve og få han til å sove. Dette er ikke særlig vellykket, og han er derfor grinete store deler av dagen!!!!!!

Han har selvfølgelig perioder hvor han er kjempefornøyd og sånn også, men synes disse slitsomme stundene tar helt overhånd!!!!

Han er 6 måneder nå!! Kommer vi til å holde på sånn som dette resten av livet?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve å lære han å finne søvnen selv?

Her gikk også mesteparten av dagen med på å prøve å få han til å sove, men han ble bare overtrøtt og sur, når han lærte seg å finne søvnen selv fikk vi en "ny" gutt.

Skrevet

Han klarer fint å finne søvnen sin når han legges for kvelden i 19-tiden. Da sitter jeg der og synger for han. Men dette funker ikke på dagen.

Han våkner dessuten OFTE på natten. Gjerne hver time. Noen ganger sovner han av seg selv, andre ganger må vi bysse.

HI

Skrevet

Sovnar han i vogna? Går det an å gå masse tur ein periode, for å få han inn i eit godt søvnmønster?

Eg trur at søvn avla søvn, og så lenge han søv lite, blir det vanskeligare å få han til å sove.

Skrevet

I perioder når vi har hatt problemer med søvnen på lillegutt må vi være veldig nøye med at han ikke blir overtrøtt. Han er nå 8 mnd og pleier være oppe i 2 timer og så legges han for en lur. Vi starter fra morgenen når han våkner og så legges han etter to timer. Når han så våkner igjen, sover fra 0,5 til 2 timer, legges han etter to timer. Det har funka for oss hvertfall.

Skrevet

He.. he.. Sove i vogna, ja... Hadde han bare gjort det...

Han HATER vogna si, og det er bare hyling fra ende til annen. Vegrer meg derfor for å trille. Selvfølgelig sovner han til slutt, men sover da kun 30 minutter. Umulig å få til å sovne igjen og er fortsatt grinete fordi han har sovet for lite...

HI

Skrevet

Det var et godt tips. Skal prøve det! :-)

Skrevet

Vi hadde det veldig tøft i perioden før han ble mer aktiv på dagen. Når han begynte å rulle og krabbe mye så ble han kjempetrøtt og sov plutselig godt på dagtid.

Ellers kan jeg anbefale bæretøy, min sovnet veldig enkelt og greit hvis jeg bar ham på magen (i f.eks. sjal eller Mei Tai) en liten tur ute i nabolaget. Funket mye bedre enn vogn og seng.

Et annet tips er å prøve å ha som vane at du prøver å legge ham, og hvis det ikke går innen rimelig tid så står dere opp igjen og prøver igjen senere. Jeg opplever at selve leggingen er utrolig frustrerende når det trekker ut, når jeg sluttet å stresse sånn med det så gikk det bedre synes jeg. Mener å huske at jeg lot det gå ca. 10-15 minutter, og hvis han bare var kjempevåken Duracell-kanin etter den tiden så gadd jeg ikke mer. Da ventet jeg til neste gang han tydelig viste at han var veldig trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...