Lillegutt 17 july 06 Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Trenger noen gode râd. Lillegutt er 2 mnd og jeg har pumpet melk for â venne han til flaske. Prôvde â gi han litt, men det gikk ikke sâ bra. Burde jeg gjôre dette litt hver dag? Er det kansje for tidlig â gi flaske? Han bruker mye smukk sâ han er vant med plastik? Vet man hvor mye de drikker? Pumpet 100ml? Er det nok til ett mâltid? Hvor lang tid tok det for dere â venne barnet til â drikke ett helt mâltid fra flaske? takk for svar.
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Kan ikke hjelpe deg så mye når det gjelder å få baby til å ta flaske, for lillegutten vår tok med én gang og vi prøvde første gang da han var fire uker. Mener forresten jeg har hørt at det er best om noen andre enn mamma gir, for det blir liksom "feil" for barna, siden de jo er vant til at maten mamma gir kommer fra puppen. Kan jo være kos for mannen din å mate også? For å finne ut hvor mye gutten vår spiste holdt vi han på pinebenken noen minutter etter at han hadde signalisert at han ville ha mat, sånn at jeg fikk pumpet meg. Da så vi hvor mye som trengtes. Er jo ikke alltid så lett å vite, så nå når jeg skal bort tar jeg gjerne opp litt mer fra fryseren enn jeg tror han trenger, pluss at vi har ferdigblandet mme på boks i tilfelle det skulle bli helt krise.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Tips jeg selv har fått (tulla mi nektet også flaske en periode): - få noen andre enn deg til å gi ham flaske, f.eks pappa. Du holder deg ute av syne - tar han smukk; velg en flaskesmokk i samme merke (eks mam-flaske hvis han tar mam-smokk) - berør kinnet mens flaskesmokken er i munnen... for å stimulere sugerefleksen - mengde: sjekk en mme-pakke. På baksiden (iallfall på nan) står det ca-angivelser for hvor mye babyer i forskjellige aldre spiser. NB: kun en pekepinn. - babyen bør ikke være altfor sulten (men selvfølgelig litt!) Dessuten: vær forsiktig så han ikke "går over" på flaske, og nekter å ta pupp! Tildes mamma
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Flere tips på denne side: http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=30
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2006 Supert Tusent takk. Hvis jeg ikke gir for ofte flaske sâ er det vel liten sjans for at han bare vil ha flaske? Kan jeg forresten la melken stâ i rom temperatur i ett par timer om dagen?
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2006 Jeg bruker flaske Mr Brown med flaske smukk nummer 1 er det riktig str for en 2 mnd gammel gutt?
Sivalur Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Når du har fått han til å ta flasken kan det være greit å gi flaske en gang i uken, for at han ikke skal glemme hvordan den funker. Helt fersk morsmelk kan oppbevares i romtemperatur et par timer, men det er jo også greit å sette den i kjøleskapet, da er den holdbar 3-5 dager. Ellers kan du jo lese om det på ammehjelpen.no. Og ammedebatten her inne er super for å få svar på sånne spørsmål som dette. Forøvrig, min baby tok flaske på første forsøk, bruker nuk smokker og flaskesmokk. Prøvde mam og avent smokker, de falt ikke i smak.
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Hvis du akkurat har pumpet holder melken seg i romtemperatur i opptil 4-5 timer mener jeg å ha lest. Men selvfølgelig best med kjøleskap.
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2006 Pappa driver â gir flaske nâ he he ser ut som det funker. takk for alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå