Gå til innhold

la babyen styre selv..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er babyen min snart 4 mnd.

Fram til nå har jeg latt han selv styr når han er sulten (jeg fullammer) og når han vil sove. Det eneste unntaket er fast leggerituale for natta i 18.30-tida.

Hva gjør dere? Har dere faste sovetidspunkt på dagtid? Det er jo vanskelig å legge inn tidspunkt for amming, men forsøker dere å amme like før/etter/mellom hvilene eller varierer det også? Her varierer det i hvert fall veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe fast tidspunkt for legging på dagtid. Men passer allitd på at hun får mat før hun skal sove. Hvis ikke er det så lett at de våkner ettter kort tid pga sult, og da er de fremdeles trøtte.

Skrevet

Vi følger ikke klokka, men det regulerer seg ganske godt selv.

Han spiser når han våkner fra dubbene sine, da er han våken i 1-2timer før han vil legge seg igjen. Natta tar vi mellom 18-20, alt etter hvordan det passer med siste dubben.

Er han våken mer enn 2 timer mellom hver dubb vil han som oftest ha litt mat før han sovner, og da får han så klart det.

Skrevet

Vil bare legge til at jeg har prøvd å gi mat rett før legging også, men han sov ikke lenger og det passer oss bedre å amme når han våkner istedet (lettere dersom vi skal bort f.eks, han er både uthvilt og mett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...