3tettesmå Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Nå er babyen min snart 4 mnd. Fram til nå har jeg latt han selv styr når han er sulten (jeg fullammer) og når han vil sove. Det eneste unntaket er fast leggerituale for natta i 18.30-tida. Hva gjør dere? Har dere faste sovetidspunkt på dagtid? Det er jo vanskelig å legge inn tidspunkt for amming, men forsøker dere å amme like før/etter/mellom hvilene eller varierer det også? Her varierer det i hvert fall veldig.
LivetErEnLek Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Har ikke noe fast tidspunkt for legging på dagtid. Men passer allitd på at hun får mat før hun skal sove. Hvis ikke er det så lett at de våkner ettter kort tid pga sult, og da er de fremdeles trøtte.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Vi følger ikke klokka, men det regulerer seg ganske godt selv. Han spiser når han våkner fra dubbene sine, da er han våken i 1-2timer før han vil legge seg igjen. Natta tar vi mellom 18-20, alt etter hvordan det passer med siste dubben. Er han våken mer enn 2 timer mellom hver dubb vil han som oftest ha litt mat før han sovner, og da får han så klart det.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Vil bare legge til at jeg har prøvd å gi mat rett før legging også, men han sov ikke lenger og det passer oss bedre å amme når han våkner istedet (lettere dersom vi skal bort f.eks, han er både uthvilt og mett).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå