Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 noen som har vært borti noe lignende? har vært til lege idag, følt meg rar i det siste.. kom hjem og måtte bare grine, for alt jeg vil er bare å være glad og uten bekymringer. Stortsett har jeg det fint, men så plutselig kan jeg bare føle meg svimmel..rar, og så begynner jeg med forestillinger som ofte går på døden osv...
-carina- Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Eller en fødsels-depresjon? Jeg kan ikke mye om fødsels-depresjoner, men de kan vel kanskje komme til uttrykk på denne måten også. Du har jo vært gjennom en omveltning i livet, fått ansvar for et nytt lite liv. Hadde legen noe godt å si, da? Snakk med helsesøster, kanskje? Eller ta kontakt med en psykolog? Søk hjelp, i alle fall. Det er ikke godt å gå og slite med dette her alene! Lykke til! )
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Panikkangst føles som at man får panikk! Blir fryktlig redd, og får et sterkt ønske om å rømme ut av den aktuelle situasjonen. Angstanfallet kan også gi fysiske symptomer som at man blir blek og kaldsvetter, skjelver eller lignende. Man blir kort sagt fryktelig redd, og redselen står ikke i forhold til situasjonen. I den aktuelle situasjonen som angstanfallet kommer er det egentlig ingenting å være redd for, og angstanfallet er derfor sykelig... Når du føler deg svimmel og rar tenker jeg heller jernmangel, og muligens depresjon. Bare for å ha sagt det, man kan begynne å føle seg deprimert hvis man lider av jernmangel, som også er vanlig etter en fødsel!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 gutten min er snart 1 år, så jeg vet ikke om det er for sent til å kalles fødsel dep. skal tilbake til legen i oktober for samtale. jeg føler meg egentlig ikke deprimert, det er likksom bare når jeg først begynner å tenke på ting, det baller seg opp likksom.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 jeg har sjekket meg for jernmangel, men alt er fint av slike prøver. takk for at dere tar dere tid og svarer meg, setter stor pris på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå