Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for tips angående Medela Brystskjold ! Jenta suger som BARE det og får faktisk til tider i seg litt for mye ! Det fungerer så langt SÅ bra og jeg håper virkelig dette kan fortsette ! I natt kunne jeg stå opp og amme henne i ca 15 minutter, være ferdig og klar til neste gang. Mot å ha sittet i en time med puppen først, for så å måtte gitt mm i tillegg via sprøyte ! Jeg er SÅ glad og håper dette vil fungere fremover !!! Tusen takk for forslaget, skal videreformidle det til ALLE ! STOR KLEM =D
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Å så bra at rådet du fikk var en suksess! =0) Lykke til videre da!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Husk at du en dag skal avenne babyen med brsytkjolden, og da kan faktisk "problemene" starte opp igjen.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 hørte en som brukte brystskjold i et år, og flere som har sluttet uten problem etter 2-3 mnd.. hvilken apotek kjede solgte medela skjoldet?
Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 På allianceapotekene selger de Medelas produkter !!! Om de ikke har inne, bare spør, så skaffer de det fra hovedlageret på en dag !!! Genialt ! Til deg anonym som er så "positiv", så forstår du vel at jeg ikke har valgt ammeskjold fordi det er moro, men fordi barnet faktisk ikke ville ta brystet. Da er spm. er det bedre å amme med brystskjold, eller å IKKE amme i det hele tatt ? Da har det vel rent lite å si om det blir vanskelig å slutte med skjoldet, altså om ammingen ikke er noe tema. For uten ser det ikke ut som jeg hadde kunne ammet, så om vi får problemer med å avvenne, er det bedre at barnet får mm så lenge det går med brystskjold. I tillegg har jeg pratet med mange her inne som ikke har hatt noe problem med å avvenne egentlig, så det bør nok gå bra ! Hun tar foressten den ene puppen, er bare høyre vi har slitt veldig med ! Synes bare det er så rart at noen skal være så negativ alltid - især når de ikke vet hva som ligger til grunns, i dette tilfellet det faktum at vi nesten har måtte gi opp amming da det ikke har vært noen amming.. Så jeg ammer heller med brystskjold enn å ikke amme ! Mulig du mente det godt, men følte at det var litt negativt ladet, så ville iallefall forklare hvorfor det er som det er God natt !
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Hei kjære deg! Så bra at ette fungerer så bra for deg også!!! Jeg brukte ammeskjold både til Elias (i 3 måned, for så å amme han uten skjold i 1,5 måned etterpå!) og nå til Emma (3,5 uke) - og det har vært min redning også. Har såpass flate brystvorter at de ikke har fått ordentlig tak i dem...derfor har skjoldet fungert som en forlenger av brystet - og jeg er kjempeglad for at jeg har fått amme dem. Hadde nok ikke klart det uten!!! Kos deg med ammingen - ikke no galt i å bruke skjold. Å skulle det bli vanskelig å avvenne henne - er det jo bare å fortsette med skjoldet - er jo ikke noe galt eller tungvint i det når man bare blir vant med det =) Lykke til videre, En Jente m EnJente!!! Klem,
Gjest Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Ja, er ikke brystsjoldet en super redning! Jeg var også nødt til å bruke sjold de første mnd. Etter mye slit, frustrasjon og tårer anbefalte en jordmor dette for meg. Som førstegansmor er det mye man ikke vet, så jeg syns forsåvidt at de skulle værer flinkere med å få brystsjold fortere på banen...så kunne man fått "en mykere start". Vi hadde heller ikke noe problem med å slutte med de. Bare prøvde uten en gang i blandt (etter at han hadde spist litt så han ikke var så sulten) og vips så fikk han tak uten sjoldet. Uansett så er det jo ikke noe problem å bruke de hele tiden om det skulle være så... Har hørt om fler som har ammet helt opp til 1.5 år med skjold. Så bare kos deg med ammingen og ikke bekymre deg
Gjest Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Helt enig, jeg kommer ikke over at de ikke foreslo dette for meg på sykehuset, i stedet hadde de mere den meningen at dette kommer ikke til å gå. Var ingen som forsøkte noe nytt eller prøvde å hjelpe meg, finne på noe jeg kunne prøve. De sa bare: jaja noen får det bare ikke til osv. ! I ettertid blir jeg SÅ lei meg når jeg tenker på det, men prøver bare å fokusere fremover jeg nå :=)
Gjest Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Brukte også brystskjold med storejenta vår. Ble min frelser og. Så utrolig deilig å bli kvitt de vonde, såre puppene!!! Brukte det en stund, før helsesøster ville prøve å få meg til å slutte. Var ikke glad i henne da, nei.... Tviholdt på skjoldene mine!!! Men til slutt prøvde jeg, og det gikk over all forventning. Så det går an, men hvis ikke, hva så? Bruk de med god samvittighet, flott at de virker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå