Gå til innhold

øke melkeproduksjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt lite melk hele tiden etter fødselen, og begynte to uker ut i barseltiden med mme. Nå er gutten min 3 mnd., og lever dessverre hovedsakelig på mme, med mm som en liten forrett... Det var ikke slik jeg hadde tenkt meg det!! Idealet mitt er fullamming i 6 mnd. Dèt har jeg imidlertid gitt opp. Babyen min har storesøsken som krever sitt, og skulle holde på med amming og hviling 24 timer i døgnet kan jeg nok bare glemme! På den annen side er jeg begynt å komme til krefter igjen etter svangerskap og fødsel, så nå har et nytt håp blitt tent. Kanskje jeg nå kan klare å øke melkeproduksjonen uten all denne hvilingen, siden kroppen ikke er så utmattet lenger:-) Nå har jeg hørt at noen synes akupunktur gjør susen for å få melka til å flomme, når hyppig tømming av brystene ikke holder... Hvor får man gjort slikt? Hva koster det? Holder det med en gang? Hvor fort virker det?

Er det forresten noen her som synes de har fått særlig effekt av ammete?? Hvor mye drakk dere isåfall daglig og hvor lang tid tok det før det ble merkbare resultater??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å øke produksjonen med elektrisk pumpe?

Det fungerte for meg. Jeg pumpet meg hver 2.time. Siden gutten din tar flaske, kan du godt pumpe hver time i noen dager.

Selv fikk jeg ikke ut like mye med manuell pumpe, så den hadde motsatt effekt på produksjonen.

Drikk mye vann og vørterøl.

Legg inn innlegg på ammedebatten. Der får du sikkert flere svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...