Gå til innhold

har jeg en grunn til å være skuffet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mine svigerforeldre bor 2 timer unna. Det er 2 mnd siden pjokken ble født og på den tiden så har de bare sett han 2 ganger. De kom en gang hit når han var 3 dager og vi kom dit når han var 5 uker...

De har heller ikke sendt melding eller ringt meg og spurt hvordan JEG har det etter fødselen og hvordan det går... Jeg hører ingenting fra de! De ringer av og til sambo og spør hvordan det går. De må da vel fatte det at det ikke er HAN som kan svare best på det??huff..

Jeg er skuffet...

Jeg synes de bør komme hit oftere , det er trossalt deres første barnebarn. Jeg gidder ikke at det må være VI som må ta initiativet til at de skal få et godt forhold til barnebarnet sitt... synes det blir helt feil..eller hva synes dere? 2 timer er ikke såååå forferdelig langt at de ikke kan ta seg en tur LITT oftere...=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bodde 7t unna foreldrene mine og de kom en gang i månden.

nå bor vi nært mine foreldre og jeg kan garantere deg at svigermor ikke kommer mer enn 4 ganger i året. kanskje ikke så "ofte" en gang. svigermor har mye mindre som hindrer henne i å reise.

Skrevet

hvordan slags kontakt hadde du med svigerfamilien din før du fikk barn? ringte de deg for å prate eller gikk det gjennom samboeren din da også? kanskje de ikke vil trenge seg på eller plage dere, kanskje de trenger en invitasjon for å komme på besøk?

Skrevet

de ringer ikke meg. har ei svigermor jeg ikke kan fordra. før jeg flyttet inn med han som er samboern min,hadde han bodd der i nesten ett år,mora hadde besøk han en gang.

svigermor er typen som krever og krever men aldri den som gir noe. får hun det ikke som hun vil,tyr hun til tårer.

hun har blitt invitert mange ganger men finner på noe så det ikke passer å komme til oss,men å be oss dit samme dagen,det kan hun.

Skrevet

Hadde blitt skuffa jeg, ja...

Såfremt det ikke er noe som hindrer dem i å komme oftere (sykdom, veldig krevende jobber e.l.), virker det kanskje som de ikke er så interesserte i den lille.

Det kan jo også være at de ikke vil være til bry for dere i startfasen, men la dere være litt i fred og ro. Hvis dere tror det er det som er tilfellet, kan dere hinte om at dere takler et besøk i ny og ne.

Skrevet

Har du sagt det til svigers? Kanskje er de redde for å forstyrre dere eller være til bry.Kanskje de ville kommet oftere hvis du ringte dem og sa at de gjerne måtte komme på besøk oftere? Det går an å prøve å snakke med dem.

Skrevet

mi svigermor kan du be så mye du vil uten at det hjelper. men hun ber seg selv og 5andre på middag når det passer minst

Skrevet

Svigermor bor 5 minutters kjøring unna, ca 40 min å gå, hun har sett lille kanskje 6 ganger siden han kom til verden i begynnelsen av juli.... Men hun oppfører seg så rart overfor meg, en dag er hun smørblid neste dag overser hun meg. Har sendt masse kosemeldinger til min svigerinne (inngiftet hun med) og min mor. Men jeg får aldri meldinger av henne. Prøvde å sende noen, men fikk bare korte svar tilbake. Så mannen får ta seg av kontakten med besteforeldrene på den siden. Tom min far, som jobber langt unna til tider, har sett lille mer enn de. Men jeg gidder ikke bry meg, det er deres tap, som jeg ser det. Jeg nyter lillevennen jeg, og de andre som gidder å ta kontakt med oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...