Gummelillan Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Vi var på 5 mnd kontroll i dag (født 20.04.06) og gjett om Leonora virkelig har tenkt å sette familiens vektrekord da?! Hun veide 8690 gram og var 67 cm lang! Tror ikke det har noe hastverk å komme igang med fast føde her med ren fløte i puppen ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Wow - du må jo ha ren fløte i puppen du Gummelillan eller så må jo Leonora ha ubegrenset tilgang på godsakene;-) Hannah veide 7095 g og var 67 cm på 5 mnd kontrollen og jeg synes hun er go`og rund jeg! He he....hun blir jo rene anorektikeren hun da i forhold til frøkna di;-)
Ronja65 Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Wow... Thyra var 66,5cm og 6540g på 5 mnd kontrollen. Så hennes vekt har flatet ut, har jo tilgang på ammeeksperter i bekantskapskretsen:-). Det er ingen fare, sier dem. Så lenge hun er aktiv.. Det kan jeg love at hun er... ref. vannpolon:-)) Man kan heller ikke bli for tykk, med bare pupp....
Gummelillan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2006 Nei, de sier jo det, men med denne klumpen vet jeg sannelig ikke ;-) Tror ikke hun ammer sååå mye oftere enn andre heller. Kun 2 amminger om natten (og det er nå den siste uken. Før det var det kun 1 gang ganske lenge). Er nok bare veldig stor og lik mammaen sin. Jeg var visst også en kjempebaby på nesten 5 kilo da jeg ble født. Leonora var jop "bare" 3 kg, men hun var jo født 6 uker før tidenn også da. Men tro vi drøyer grøten enda en mnd før vi begynner med sånt. Tror melken er næringsrik nok alene en stund til ;-)
Reveenka Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Sånn var det med tredjemann her også - lille sumo. Husker ikke vekten hennes, men hun var god og rund, ja... Hun lå alltid helt i øvre sjikt på vektkurven hos helsesøster. Nå er hun lang og slank, men fra hun var 1 1/2 og frem til hun var drøyt tre, veide hun det samme som sin to år eldre søster... c",) Godt å ha litt å tære på til en regnværsdag! Dessuten er de så gode med litt bollekinn og trinne lår og armer c",)
Karomamma Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Din Leonora veier noen hundre gram mindre enn snuppa vår på 16 mnd... Lita og slank, ligner ikke på morrrra si nei... Heldig du er som har sånn en knubbebaby da
sommerbarn Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Fredrik var på 3 mnd kontroll i dag, og vi kan godt kalle han Lille bolle feiten. 7380 g og 65,5 cm lang var han. Han sprenger nesten vektkurven. Han fikk to sprøyter også ,og det var ikke godt, både for mor og barn. Jeg synes det er grusomt å se at han får sprøyte. Og jeg som er sykepleier........
Gummelillan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2006 Uff, ja. Vi hadde også to sprøyter i dag og denne gangen fikk hun feber så vi har ikke hatt noen god kveld. Har fått smertestillende og nå sover hun endelig. Satser på at natten blir bedre. Fredrik høres ut som en god match for Leonora ;-) Hun var 65 cm og 7410 g på 3 mnd (men da var hun nærmere 3 1/2 mnd)
Ronja65 Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Thyra hadde også feber og var i dårlig form den samme dagen/kvelden. Men hun våknet opp, frisk og rask... Satser på at Leonora frisk i morgen så hun kan komme hit å spise frukost og svømme i de bølgan blå...:-)
her@ Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Vært på 5 mndr kontroll i dag vi også (f. 14.04.06), men han blir nok bare småtassen i forhold til din Leonora ja. Veide 7030 g og var 66 cm lang. Fikk to sprøyter, men har ikke fått noen reaksjoner på dem:-). Tenker vi begynner å prøve litt grøt nå...
Gummelillan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2006 Ingen ting stopper oss, vet du ;-) For at Leonora skal kunne fortsette med sine vektrekorder er det jo viktig at mamma'n får i seg en god frokost. Gleder oss!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå