Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 hvor lenge gir dere grøt til de små? Jeg har en gutt på 13 mnd, han får ennå grøt på kvelden.. Men det er dårlig utvalg i småfolkgrøter fra 12 mnd. kan jeg gi 6 mnd og 8 mnd grøt fortsatt for å få litt variasjon. Eller er det for lite næring i den grøten for den store gutten min på 13 mnd? Han spiser så lite skive så jeg gruer litt for å slutte med grøt..
Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Vi gir 8 mnd grøten til nestle... Fullkorn med eple... Gutten min er snart 14 mnd. Ikke noe problem. =)
Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Jenta mi var dritlei grøt da hun rundet året. Nå har jeg begynte å gi grøt igjen, men hjemmelaget havregrøt i stedet for Nestle. Vann, havregryn, en dæsj melk, smør, litt sukker og kanel, namnam! Burde nok ikke gitt henne sukker, men hun spiser lite og sunt ellers så da får hun bare få det. Merket at hun begynte å sove dårligere om natta du hun sluttet med grøt. Håper på gode netter nå!
r r r Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Grøt kan barna spise til de blir voksne om de vil ha det! Det er bare å gi større porsjoner etter som de vokser. Spesielt er det viktig å fortsette å gi grøt hvis din lille ikke er spesielt begeistret for brød. Hos oss har det vært slik med begge at de har vært mer glad i brød så jeg har forsøkt å holde på (les: tvinge i dem) grøten så lenge jeg klarte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå