Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Har gitt gutten min maisgrøt i en måneds tid nå. Han er 5 mnd. Vi er langt fra full porsjon. Bruker vel ca 20 - 40 ml mm å blande med. Det jeg lurer på er om vi skal fortsette å bare gi maisgrøt eller om vi skal introdusere flere typer grøt samtidig? hvor lang tid brukte dere på å komme opp i full porsjon? Mulig at jeg serverer grøten for kald. Er litt redd for at den skal bli for varm, så da bikker det helst over til andre kanten.. Kan være derfor han ikke blir så ivrig etter hvert?
Pip'77 Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Jeg har også en på 5 mnd som får vekselsvis maisgrøt og grøt med mais og hvete(tror jeg det er). Har holdt på i underkant av en mnd men først siste uken har hun virkelig begynt å spise og svelge skikkelig. I går tror jeg hun spiste rundt en 50-60 ml og da ville hun ikke ha mer. Jeg tar grøten gjerne et par sekunder i microen hvis den blir for kald, for jeg har inntrykk av at hun ikke liker at den blir for kald.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 ikke alle som er grøtgale nei. Du kan jo prøve med en annen grøt. Og ikke vær redd for å øke hvis han liker det. Du kan jo også prøve med litt frutti oppå grøten, de fleste liker dette. Hvis du blander mm i må du ikke varme i mikroen, men i vannbad. Koppen/skålen du gir grøten i kan stå oppi pannen med litt varmt vann, så holder den seg varm mens barnet spiser.
Blomman Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Husk at gluten skal innføres gradvis.... så evt gi litt av hvert etterhvert el bland i litt glutengrøt i den andre - start ikke med full porsjon glutengrøt når du kommer så langt
Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Nestle sine grøter som skal blandes med vann er det gluten i. Mener du Blomman at man ikke skla begynne med de?
Gjest Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Vi ga maisgrøt i økende porsjon i ca en mnd, så startet vi med risgrøt til et annet måltid (begynte med en ts, så 2 etc frem til full porsjon). Startet med havregrøt ved ca 6 mnd (byttet ut maisgrøten - den var ikke så poulær), med samme tilvenning, og deretter fullkorn. Synes jeg leste et sted at "det nye" nå er at gluten-tilvenningen er så nøye, men litt usikker på det. Bruker du tilvenning, så er du jo sikker på at den lille tåler det (gjør det med all mat jeg). Men man skal vel variere grøttyper gjennom hele 1 år
Blomman Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 joda , det er faktisk kjempebra og starte med gluten grøter - for da begynner man jo med små smaksporsjoner og øker litt etterhvert. Les på ammehjelpen.no amming fra -å - fast føde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå