Gå til innhold

Amming av tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dere som ammer tvillinger...

Hvordan går det? Får dere gjort annet enn å amme? Har dere nok melk? Gir dere mme i tillegg?

I så fall, hvordan gjør dere det? Ammer dere først og deretter fyller på med mme, eller gir dere faste måltider med bare mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg ammer mine jenter på snart 10 uker, de går veldig bra. Foreløpig trenger de ikke noe tillegg, har mer enn nok melk. Det beste er egentlig og dobbelt amme dem fordi da sparer man mye tid. Men ene jenta mi får ofte sprut brekkninger derfor har jeg gitt dem en og en i det siste.

Har ført logg over tider. De spiser stortsett 8 måltid pr døgn dvs16 matinger i døgnet. Kan nok virke mye men det går greit. Pumper noen ganger slik de får flasker, da kan pappa også gi:)

Kjøpte meg en tvilling ammepute som ble brukt mye i starten men etter hvert fant jeg ut at det var greit med 1 vanlig stor pute. (Er jo ikke hjemme hele tiden).

Legger ei i armkroken først, så legger jeg pute på fanget og den andre samme vei som førstemann, med hodet i fanget til sin søster. Dette fungerer veldig bra for meg nå, men litt vanskelig om de skal rape underveis.

Har hørt at det er mange som har gitt opp men det går bedre etterhvert.

Når man dobbelt ammer så øker melke produksjonen.

Gjør det som føles riktig for deg.

Lykke til:)

Skrevet

Hei

Takker for svar!

Ser du bruker samme metode for dobbelamming som meg. Jeg har ikke dobbeltammet så mye, pga en sår/vond brystvorte som gjorde at jeg måtte være veldig nøye med å få lagt dem til/koblet dem på riktig. Jeg trives i grunn ikke så godt med dobbeltamming, det blir litt lite kos i forhold til å gi en om gangen, og mer anstrengende å holde dem på rett plass. Men praktisk er det jo, og når begge er våkne, og Sultne, er det godt å kunne gi begge på en gang. Det virker også som om det går fortere da enn med en, kanskje det er pga dobbel utdrivingsrefleks?

Hva slags pute bruker du til den du legger til sist? Stor/liten? Myk/hard? Og ikke minst, hvordan får du løftet den på plass? Gjør du dette alene? Når jeg ammer på denne måten, havner den siste tvillingen nesten stående. Må nok forsøke meg frem her.

Det er stort sett om kvelden vi trenger gi dem tillegg, da blir det kanskje 100-200 ml på hver. Da har det stort sett en av babyene hengt i en av puppene i to-tre timer. Jeg håper hyppigere dobbelt amming kan gi mer melk! Hadde vært fint å klart seg uten flaskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...