Happy Ignorant Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Gutten min er 3 uker og får pupp annenhver time hver natt. Da setter han nemlig igang sirenen, og jeg må legge han fort til puppen så han ikke vekker storesøster på 1,5 år som sover i naborommet. Synes dette blir litt for ofte i forhold til min egen søvn. Skal jo holde ut dagene med 2 små også, i tillegg til gnagsår på brystvortene. På dagtid kan det gå opptil 4 timer mellom måltidene. Og han henger på i en time hvis han får lov, og nekter å ta smokk. Hvor mange nattmåltider har/hadde dere de første ukene/månedene? Og når begynte det evt å bli færre måltider? Storesøster sov hele natta fra starten, så jeg har ingen erfaring med nattamming.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Varierer litt hos oss.. Hun er 5 uker nå, og i begynnelsen var det omtrent annenhver time, så plutselig en natt gikk det 4 timer.. nå er hun 5 uker og siste uken har jeg bare ammet 2-3 ganger om natten.. Da regner jeg natten som 22 - 06 Så håper nå at vi får mer rutine når det gjelder maten og søvnen. I begynnelsen sov hun hele dagen og var våken til 02, 03 - for så å våkne for dagen kl 06.. Vi har bare en, så vi kan stille døgnet etter henne da.. foreløbig..
Gjest -lilly- Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Hei! Hadde det akuratt som deg. Ammet annenhver time hele døgnet de første ukene, og brystene mine var såååå såre. Jeg prøvde alle salver, og fant en som het PureLan, som funka bra. Etter ca 6 uker gikk det bedre med både søvn og amming. Storebror på 2 år liggge også i naborommet, men han har begynt å tåle mer lyd nå etter at vi fikk snuppa. Så vi trenger ikke ta så mye hensyn til han om natta. Han sover uansett. Nå er snuppa vår 10 uker, og hun får bare 1 nattmåltid. Lykke til Og husk: DET BLIR BEDRE !!! =) Klem
Vildes Mamma Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Datteren min er 2 mnd i dag. Ammer en gang mellom 2-4 (litt avhengig av når hun sovner om kvelden, våkner alltid en gang i det tidsrommet), etter det sover hun ca 3 timer til, så er det morgen.....gjesp
Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Hun er nå snart 8 uker, ammer henne siste gang 23, og våkner først klokken 7 for å få mer mat. Med datteren min på to år var jeg våken ca annen hver time fram til hun var 5 måneder, holdt på å bli sprø.
*heldigmamma* Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Jeg ammer min 7 uker gamle jente 1-2 ganger i løpet av en natt!
Happy Ignorant Skrevet 19. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for svar! Godt å se at det trolig regulerer seg selv ganske snart...zzzzzzzzzzzznork!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå