Gå til innhold

hard mage med mme, huff....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 7uker. Mater han både med mme og mm siden jeg enkelte dager har lite melk selv. Men nå i halvannet døgn har jeg bare gitt han mme siden jeg tok piller som han reagerte på. Men i natt har han strevd noe veldig stakkars. Presset og klynket i timevis. Hadde ikke avføring i går (han pleier å ha en til to ganger pr dag), så jeg visste han hadde problemer med magen da han holdt på slik.I dag morges tok jeg han på badet og puttet febermålet litt fram og tilbake i rumpa hans, og da kom det ut. Men det var knall hardt og knollete. Stakkars lillegutten min.Hvorfor blir det såå hardt når han ikke får annet enn melk? Har ikke merket noe til dette når han har fått begge deler. Altså både mme og mm. Nå sover han godt, men har ennå masse luft og presser litt innimellom, så han har sikkert mer i magen som ikke kom ut. Begynte å amme litt igjen i dag, så håper det løser seg opp. Har dere andre opplevd dette med mme. Bruker Collett hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig. Jeg putter litt maltextrakt og fennikelte i melka hans (mme) og det har hjulpet veldig. Råder deg til å prøve, det er ikke noe godt med hard mage...

Skrevet

er fennikelte det samme som amme-te? Og hvor mye malt og te brukes i ca 100ml melk?

Skrevet

Ammete inneholder flere urter enn fennikelte tror jeg, men kan sikkert bruke det også. Ta 1 teskje fennikelte urter og hell over 100 ml kokende vann, la det trekke i ca. 5 min. Gi babyen 1-2 teskjeer i munnen før hvert måltid eller i hver flaske. Jeg har brukt ca. en halv teskje maltextrakt i hver flaske.

Teen kan stå ett døgn i kjøleskap.

Skrevet

ok, tusen takk. Skal på butikken straks lillegutt våkner.

Skrevet

Malt blandet ut i varm melk (mme) eller sviskesaft. Fungerer kjempe fint på hard mage :)

Skrevet

sånn, nå var malt kjøpt inn, så når lillegutt våkner så skal han få det. Ca 1ts malt til 100ml melk, ikke sant? Skal han ha det vær gang han drikker, eller bare en gang eller to til dagen???

Skrevet

Jeg ga i hver flaske i begynnelsen, så reduserte jeg litt etterhvert. Du må egentlig bare se det litt ann. Hvis han får veldig tynn avføring bør du trappe ned litt.

Trenger ikke en hel ts i 100 ml, jeg bruker en halv ts i 180 ml... Men bare prøv deg litt fram :)

Skrevet

oi, ok, da skal jeg ikke gi såå mye. Tusen takk for svar.

Skrevet

flere som mener sviskesaft fungerer bedre enn malt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...