Gå til innhold

Har lyst å bli gravid igjen,men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er småen blitt 17 mndr, og vi vil gjerne ha en liten en til,så det ikke blir så stor aldersforskjell på barna. Men....

Vi har egentlig planlagt en kjempeferie neste sommer, bilferie i USA. Og blir jeg gravid ca nå, har jeg termin rundt sommerferien... Dessuten burde jeg slanket meg 15-20 kg først....

Og så er det dette med penger,da. Vi har fått halv barnehageplass fra januar, men skal jeg jobbe 50 % mens jeg går gravid,blir det jaggu ikke mye utbetalt i permisjonen...

Synes lillemann er litt for liten til å være fulle dager i BHG.

Luksusproblemer...men hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hva jeg ville gjort i fht bhg: Full plass og full jobb på deg. Han er jo stor gutt!! (sier jeg som har hatt vesla i full bhg siden hun var 1 år - det går så fint atte....). Ang bilferie i USA må dere jo prioritere... men det er jo ikke sikkert du blir gravid med en gang, kan jo ta litt tid (er inne i 6 pp jeg nå).

Lykke til med valgene!

Skrevet

Det passer vel egentlig aldri helt perfekt å få barn. Tror de fleste avgjør det ved å finne ut at ønsket om barn er sterkere enn tanken på at det ikke passer. Når det gjelder det økonomiske er det sånn at det er de siste (den siste?) lønnsutbetalingen før permisjon som danner grunnlag for beregning av permisjonspenger. Du bør derfor søke full barnehageplass og bruke den fullt i noen måneder slik at du har mulighet til å få full opptjening den tiden du trenger det. Kontakt trygdekontoret for å spørre om dette. På den andre siden av jul nærmer gutten din seg 2 år, da tåler han nok tilnærmet fulle dager. Dere får legge et puslespill der en av dere begynner på jobb tidlig og dermed kan hente tidlig mens den andre leverer sent og kommer hjem senere.

Hvis dere vil ha barn, går nok dette bra!

Skrevet

Gutten min er 18 mnd og jeg er gravid i 3 mnd.

Ingen jobb eller ferie kan erstatte et barn. Vil du vente, så vent. Men er dere begge klar for et nytt barn så start nå.

Dere kan jo ha en kjempeferie et annet sted uansett. Dette med vekten hadde jeg også. Men tenker at den slankekuren får jeg ta etter fødsel.

Når minsten begynner i bh vil du nok se at full tid hadde ikke vært så galt. De små stortrivs i bh. Gutten min har 3 dager i uken. Når han er hjemme er han veldig rastløs og liker seg ikke hjemme.

Jeg har det økonomiske på plass. Har ikke mye penger, men vi klarer oss. Har ikke råd til en USA tur da.

lykke til!

Skrevet

Det er umulig å si!

Men jeg må si at jeg angrer meg litt for at jeg ikke trente meg til en sprek kropp før jeg ble gravid igjen, for det er jammen meg slitsomt nok å være gravid med en liten en som vil sitte på armen og være med på alt som er av matlaging etc... Men nå er jo din stor nok til å stå på en stol ved siden av da... Og jeg skal ikke klage for jeg har hatt et lett svangerskap så langt, men jeg verker etter å få kroppen i form igjen! En sterk rygg og litt kondis hadde virkelig gjort seg :)

Og han på 17 mnd har ikke vondt av en full barnehageplass! Mange som har det!

Men bilferien... kanskje det kan være fint å ta det om noen år, når de små er i skolealder og begynner å få utbytte av en slik tur de også???

Jeg stemmer for å sette i gang :) Lykke til!!!

Skrevet

Bare en kommentar til dette med biltur. Mener du seriøst at dere vil dra på lang biltur med en 2-åring? Hadde jeg forsøkt det med mine så hadde det nok tat knekken på oss alle i hop. De små klarer/orker ikke lange dager i bil. Den eneste muligheten er å kjøre når de små sover - noe som blir veeeldig slitsomt for oss voksne. Vi har nettopp vært et halvt å r i USA uten å ha sett så mye mer enn området rundt der vi bodde nettopp fordi vi hadde små barn (Mini var 6 mnd da vi dro og Småen var 2,5 år). Skulle jeg sett mye av USA (som jo er usannsynlig digert) sammen med små barn, ville jeg tatt fly!

Eller så går dere for nr 2 nå og planlegger biltur om ca. 8-10 år når ungene er store nok til å klare lengre bilturer uten å drive dere til vanvidd!

Håper du/dere finner ut av det!

Skrevet

Nå kan jeg bare svare utifra mine egne meninger og forutsetninger....

Hvis JEG var i din situasjon ville jeg tatt ferien først, tatt en fiiiin tur med familien og kost oss! Mye mer slitsomt å ha med to barn på en slik tur!

Så til høsten ville jeg tatt full barnehageplass og 100 % jobb, og så blitt gravid

Men, jeg kan ikke svare hva som blir riktig for deg!

Skrevet

Vi har en på 22 mnd. Hun kan sitte 2,5 timer i bil, toppen. Vi bor i USA, og strekningene er utroooolig lange og enda kjedeligere, både for barn og voksne. Det er mange rasteplasser, men likevel. Så jeg må si meg enig med rrr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...