Gå til innhold

Karftig Diarè hos 2-åring.., noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gullet mitt har voldsom diarè, hatt i to hele dager nå, han blir jo så slapp av det. Noen som har noen råd til hva jeg skal gi han? Hvor lenge skal jeg gå slik før jeg evt. kontakter lege..? er usikker på hvor mye næring han tar til seg når det er slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir GEM her i huset. Det er en elektrolyttblanding som blandes ut i vann/saft. Dette tilfører barnet de viktige saltene slik at barnet ikke tørker ut. Kjøpes på apoteket.

God Bedring!

Skrevet

Drikke rikelig: feks farris/eplejuice blandet 50/50 er fint for å få veske og salter. Blåbærsaft er bra for å regulere magen.

Skrevet

jeg har også hørt at Cocca Cola skal være bra til barn med diare... Det ble også anbefalt på barneavdelingene på sykehuset før i alle fall. Lykke til og god bedring!

Skrevet

BLÅBÆRSAFT er kjempefint for barn (og voksne) med diarè! Dersom han fortsatt har diarè imorgen, hadde jeg kontaktet fastlege. Alltid greit når dem er så små.

Skrevet

Jeg bruker å gi Biola (gjerne med smak, lettere å få ned), blandet med blåbærsaft (kjempefin uten sukker hos Helios, nok sukker i biola), og så åpner jeg fire Idoform som jeg heller oppi (4 tabletter om dagen). Eplejuice blandet med vann eller Farris som tørstedrikk ellers.

Skrevet

Det kan være at han har f.eks. rotavirus som er den vanligste omgangssyken. Det viktigste er at barnet får i seg væske. Hvis det er vanskelig kan du kjøpe en sprøyte for å sprute det i munnviken til barnet. Ellers står det mange gode råd ovenfor til type væske. Så lenge han ikke kaster opp i tillegg får han jo i seg noe.

Skrevet

Alle de rådene som er kommet her er fine år barn har diare, men det beste rådet er å gi de saftis. Da får de i seeg væske og sukker....

Et lite tips: Om de kaster opp også, IKKE gi blåbærsaft i nærheten av møbler du er redd for! Vi fikk plutselig gul sofa med blå flekker.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...