Hanne Elise Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Jenta mi har de siste dagene begynt å leke med puppen mens hun har spist, hun har og noen ganger bare sett rart på brystvorta og så prøvd de sylskarpe tennene sine forsiktig utpå tuppen av brystvorta (grøss og gru....). Har heldigvis rukket å trekke meg unna før hun har bitt meg. Har tenkt som så at hun sikkert bare gjøre dette på dagtid, men i natt da hun skulle spise kl halv 3 gjorde hun det samme!!! Men til slutt sto vi bare opp. Ordna MME til henne, hun drakk ca 100ml, hun som aldri har likt det. ( har prøvd enkelte ganger men da har hun bare spyttet det ut). I sted da hun var veldig trøtt ville hun imidlertid ha pupp. SÅ HVA SKJER?? Hun bruker å få bare morsmelk på formiddagene frem til hun får grøt ca 11.30. Hun bruker å die godt på morgenen og etter den første soveperioden, sånn ca kl 9, da ligger vi gjerne litt i senga for det er der hun er roligst og ikke skal drive å se på alt annet, nysgjerrig som hun er. Ellers på dagen får hun pupp sånn innimellom, bruker å tilby henne det før middag, og da vil hun gjerne ha. Etter kveldsgrøten suger hun lenge, og så er hun oppe 2 ganger om natta for å suge litt. ( har tenkt å nattavvenne henne til helga forresten.)
Lille lille Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Hvis hun er 7 mnd er det vel ikke for tidlig å begynne å redusere ammingen litt, og heller gi litt mer mat? Jeg hadde ihvertfall kuttet ut ammingen på natten, og også redusert på dagtid... Det kan jo høres ut som hun er på vei bort fra puppen selv. For min gutt var det helt slutt da han var ca 9 mnd. Ammet bare morgen og kveld fra rundt 7.5 mnd, så da han begynte å bite skikkelig ved 9 mnd, kuttet jeg ut, og gikk over til flaske med mme morgen og kveld, og mat og vann ellers. Sikkert folk som er uenige, men jeg mener at man ikke må amme for enhver pris til ungen er ett år...
baby220206 Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 hei! i går ville ikke mi ha mat!!! hun elsker grøt til vanlig, men i går nektet hun.... jeg tror det går litt i perioder faktisk. i det siste har hun også begynt å grine av og til når jeg har lagt henne til puppen.... de skjønner at de har egen vilje, og kan bestemme selv..... hun blir forresten 7 mnd om tre dager,
Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Min datter hadde også en slik periode som din. Jeg hadde så lyst til å fortsette ammingen så jeg ble litt redd for at hun nå ikke ville ha. Men jeg fant, ved en tilfeldighet, en løsning ) Det jeg gjorde var å legge meg på ryggen med det ene brystet bart. Jeg plasserte så knøttet på magen min (mage mot mage) i nærheten av brystet. Da lukket hun øynene, lette seg litt frem (som da hun var nyfødt) og drakk godt. Etter at hun har fått tak vipper/sklir jeg henne ned i armkroken slik at hun får puste bedre. Dette trikset har vi også brukt når hun var forkjølet og det virker hver gang ) Det er nok veldig individuelt hvilke triks som virker, men jeg tenkte jeg skulle skrive dette i tilfelle det kan hjelpe.
Hanne Elise Skrevet 19. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar alle sammen Mine 2 eldste barn ville ikke ha mer pupp da de var 8-9 mnd, men da var jeg skitlei ammingen og var bare lettet for at det sluttet selv. Denne gangen har jeg tenkt som så at vil hun ikke ha mer en dag så er det greit for meg, det blir godt å kunne overlate mer til pappaen innimellom de dagene han har fri o.l. Men når det først skjer at hun ikke vil ha så blir det liksom så rart likevel, hadde heller ikke tenkt at det skulle skje nå så tidlig. Men når jeg har fått smakt litt på tanken om at ammingen går mot slutten så er det nok helt greit for meg likevel. Det skal i allefall bli deilig å slutte på natten, kjenner jeg er nokså lei av det, nå vil jeg sove hele natta jeg og. vi får se, kanskje dette bare er en periode som går over, eller at hun er ferdig for godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå