Gå til innhold

Noen her som skal gifte seg borgerlig?

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan er opplegget deres?

Trenger litt tips til å komme i gang! Håper på mange svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har veldig lyst til å gifte oss ute (har ikke lyst i kirken og i alle fall ikke på tinguset, men om det ikke lar seg gjøre ute, så blir det nok tinghuset)

Jeg har snakket med en dommer (som jeg kjenner litt fra før) , så hun er villig til å vie oss ute om det blir godkjent på tinghuset .. Vet ennå ikke om det koster noe , men får vel greie på det når jeg får beskjed i oktober om hun kan eller ikke. Jeg tror faktisk vi kontaker Human Etisk Forbund for å spørre hvordan ting fungerer der , før det blir tinghuset på oss. Kirken er uaktuell ..

Skrevet

Vi skal ha vielse med Human Etisk forbund. Vi skal gifte oss på en fjellstue og da kommer vigselsdama dit. Man må selv lage opplegget rundt vielsen. HE står for tale for dagen samt selve ekteskapsinngåelsen. Utover dette har vi fått en venninne og en svigerinne til å lese noe fra Profeten og en saksofonist skal spille. Til innmarsj skal vi bruke CD, conquest of paradise med Vangelis, til utmarsj skal saksofonisten spille noe. Hele seremonien skal ta ca 30 minutter.

HE foretar vielser der man selv ønsker det. En av dere må være medlem og det koster 3000 kroner for vielsen (pluss eventuelle musikere eller annen underholdning)

Har vært på flere vielser i Tinghuset også. Det går litt fortere, men er absolutt høytidelig og fint. I Oslo kan alle bryllupsgjestene være til stede. Det står et flygel i rommet som kan brukes hvis man har med seg en som kan spille.

Skrevet

Vi skal også gifte oss ute.

Men har ikke kommet så langt som å finne ut hvordan ting rundt det fungerer. Jeg får vel bare ta kontakt med Humanetisk forbund å høre.

Skrevet

Vi reiser til Las Vegas. Kjøper en pakke der hotell,vielse,blomsterbuketter,filming og fotograf er inkludert. Veldig enkel og fort gjort siden det bare er oss to:-) Spiser middag på restaurant etter vielsen, og finner sikkert litt deilig sjokoladekake å ta med til suiten etterpå. Kommer til Vegas dagen før vi gifter oss,og har også en natt til etter bryllupet,så da kan vi gå ut som mann og kone å smågamle litt og kikke på det vanvittige nattelivet der,få med oss noen show o.l Gleder oss kjempemasse:-)

Skrevet

Jeg skal!

Men vi skal ha sermoni, i hagen til lokalet der vi feirer bryllupet. Blir nesten som paa film! hehe.. Og naa er det bare 3 dager igjen!!!

Skrevet

Vi giftet oss ute. Det var en dommer som holdt sermonien. Ble veldig bra. Jeg ble ført opp til en bakketopp av faren min. Foran oss spilte en fløytist en brudeslått. En venninne leste et dikt før selve vielsen, etter vielsen spilte fløytisten en sang før en annen venninne leste et dikt. Vi avsluttet med en allsang. Det ble veldig fint!

Skrevet

vi gifter oss i roma- i all hemmlighet :-D reiser bort i 3 dager bare vi to-skal bo i suite på fint hotell og leier limousin på etter vielsen.. spiser middag på fin restaurant etterpå og dagen etter leier vi bil med sjåfør som skal kjøre oss rundt for å se de største severdighetene :-D

skal ha vennefest senere :-D

tror det blir perfekt :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...