Gå til innhold

Har noen pumpet seg og fryst ned melken? I hva fryser dere det ned i..?


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Isbitpose:)

 

heng den med klesklyp i frysern og fyll på i hullet på toppen. Kan du bare fylle på etterhvert som du får pumpet. Så skriver du dato på. Klipp ruter fra nederst (da denne er eldst) og vips-kjekke små porsjoner. Holder..er det ikke ca. 4 mnd dem sier a? Husker ikke hvor mange ml det er pr. terning. Fikk dette anbefalt av jm.

 

Ellers kan man vel fryse ned i de blålokkaventkoppene? tror jeg da. Men de koster jo litt mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boken om amming som vi fikk på sykehuset står det at melken ikke skal oppbevares mer enn 3 uker i fryseren..... Det betyr jo at det ikke er noe behov for å pumpe seg så veldig ofte hvis man ikke er mye ute å flyr, eller hvis man må pumpe i stede for å gi pupp. Jeg kjøpte meg sånn elektrisk håndpumpe og med den kunne jeg kjøpe poser jeg kunne pumpe rett ned på, veldig kjekke for der står det mål om hvor mye melk det er i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har kjøpt sånne avent begere med lokk:)

Disse er veldig greie, kan fryses, skrive dato på, og da har du styr på hvor mange ml du pumper også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? På HS sa JM rundt 4 mnd. Det sa de på ahus også. På dr.brown sine fryseposer står det inntil 6 mnd. Fikk samme beskjeder for 8-9 år siden. 3 uker?? Synes jeg var rart. Kan ting fryses kan de da fryses lenger enn det?! Da skulle man tro det ikke kunne fryses i det hele tatt:)

 

Sikker på at det ikke er skrivefeil og skal stå 3 mnd og ikke uker? Kan ikke alle høre med sin HS a? Litt interessant når man får SÅ forskjellige svar.

 

Vil jo ikke kaste bra melk eller bruke gammel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er rart at man hører så mye forskjellig, blir jo helt forvirret! Jeg har hørt 3-4 mnd, 6 mnd osv.. men aldri 3 uker, det må være feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr lest litt rundt om frysing av morsmelk og hørt med helsesøster... Det står litt forskjellig, men de fleste steder står det 6 måneder og helsesøster sa også at det ikke var noe problem å oppbevare melken i fryser i 6 måneder. Da tror jeg bare jeg kaster boken med 3 uker (sikkert skrivefeil som flere har kommentert) og stoler på 6 måneder som helsesøster sier. Er vel også nå jeg bør pumpe meg, går fortsatt med melkespreng så det er godt å få ut noen dråper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...