Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å prøve det, men lurer litt på hvordan det funker. F eks er det veldig lite rutiner med mat, så vi lurer litt på hva man gjør når hun plutselig blir sulten midt i svømmingen og det bare er sambo som er der og må varme opp flaske og styre og herje. Dessuten hender det hun gir uttrykk for å være sulten, men så er det ikke det likevel. Dessuten bæsjer hun ganske mye, selvsagt ikke rutinemessig, og det er vel ikke så bra i vannet... Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal begynne nå..var på informasjonsmøte, og der sa de at man kan amme i vannet (blir kanskje vanskelig med flaske..men kan jo ha med varmt vann på en thermos eller noe å lage til?) ... de må ha på badebleie... og det varer bare i 30 min..så det er jo ikke så lenge... vi har vært å badet med jenten vår et par ganger, og hun er helt vill..tror ikke hun ville hatt mat uansett så sulten hun hadde vært..;) de var veldig opptatt av at alt skal skje på babyens premisser..vil ikke babyen bade/dykke/leke en dag så skal man ikke presse den..

Skrevet

ok. Jeg har vel egentlig sett for meg at det kunne komme til å være sånn at de glemte alt annet. Har veldig lyst. Tror det er gøy og sunt for barnet. Takk for svar!

Skrevet

dra i god tid før

timen varer jo bare i 30 min

sjekk om hun er sulten før dere går ut i vannet

Skrevet

Hei!

Ang. mat så sa instruktørene våre til oss at det var lurt å ha med enten pupp, melk på flaske eller vann på flaske fordi det godt kunne hende at bebisene trengte en liten tår før, etter eller under svømmingen. De blir ganske slitne av all aktiviteten i vannet! I starten var det ofte babyer på vår svømmegruppe som skulle mates. Jeg måtte opp på bassengkanten et par ganger for å mate fordi gutten min ble skrubbsulten halvveis i svømmingen. Da gikk vi tilbake i bassenget etterpå. Måtte også ofte mate rett før eller rett etter svømmingen.

Babysvømmingen varer jo bare en halvtimes tid, så kanskje samboeren din kan ha med seg varmt vann på termos, pluss pulver, og så kan han blande en flaske rett før de går i bassenget. Så har han flasken stående ved bassengkanten i tilfelle hun blir sulten! :)

Ang. bæsjing: Det skal visst ikke være noe utbredt problem med bæsj i vannet. Instruktørene våre sa at det hadde å gjøre med at de stort sett ikke fikk til å bæsje i vannet...husker ikke helt hvordan det der var.. men uansett vil badebukse eller badebleie holde fast på det :)

Skrevet

Vi begynte på babysvømming når snuppa var 10 uker gammel.

Den første gangen gav jeg ho pupp før vi begynte, de andre gangene etter av vi var ferdig. Har aldri hatt behov underveis..

Ingen jeg har vært på kurs med har vært nødt til å gi mat underveis i svømmingen. Den halve timen går så fort, masse som skjer, så de rekker ikke finne ut at de er sultne.. Men i tilfelle er det jo smart at han har med mat på flaske og lager til/varmer opp dersom hun blir sulten, og trenger mat.

Vi fikk kjøpe frottebadebukser på svømminga som skulle samle opp evt avføring.. lille har enda ikke hatt behov for dette etter 13 ukers svømming... :) Ellers er det jo helt vanlig at litt bæsj kan forekomme, og jeg er sikker på at kursstedet har en løsning på det problemet. Bare forhør deg med de ..

Kjempemorsomt er det i alle fall!

Skrevet

Da vi var i spania i sommer, ga jeg henne bare mat i vannet jeg.. Funket fint det :) Hun koste seg som bare det.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...