SALI-mor Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Minstefrøkna mi var på 7-mnds kontroll forrige uke, og de vitale målene var da 6790 gram tung og 66,5 cm lang. Litt lite, synes jeg, storesøsteren hennes veide godt over kiloen mer da hun var på samme alder, og var også noen cm lengre. H.s sa det ikke var noe å bekymre seg over, for lillemor virket helt fin; hun er stort sett alltid blid, sover godt om natta, aktiv på dagstid og har kjempegod matlyst - får både mm, grøt, middag og frukt i løpet av dagen og alt går ned på høykant. Skulle prøve å ha litt matolje/smør i maten hennes, og forsiktig begynne med brødskiver i små små biter, så fikk vi se om vekta gikk noe mer opp. Noen flere som har små babyer på samme alder?
*ale* Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Min var 7140 og 68,5 cm på 7 mnd. Litt lite, gått opp bare 340 g på nesten to mnd.. Men han er nå god å ta i ennå Fikk beskjed om å presse ham mer på fast føde, han er ikke så glad i det nemlig. Så her skvises det i... Prøver og med smør (til og med majones) på litt skive. Går nå ned etterhvert. Men han har begynt å bevege seg masse i samme periode (ruller over hele huset) så da er det jo naturlig at de begynner å forbrenne mer... Er ikke så veldig bekymra, han er fornøyd og blid..
PMST Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 marikken var 7800 gr og 70,5 cm uken før 7 mnd.. hun ligger vel midt i mellom begynner å komme seg no, men hun spiser godt og er veldig glad og fornøyd men aktiv som bare det siden hun så dagens lys;) hun hadde lagt på seg 1200gr på 2 mnd.(5-7mnd).trodde det var lite jeg... men jeg er sluttet å bekymmre meg for dette no, så lenge hun er i fin form så er det et godt tegn=) Har innført 1/2 skive med smør og leverpostei..nam nam.. og grøt..1-2 ganger hver dag ammer 7-9 ganger om dagen
PMST Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 boren hennes var til forskjell...9500gr og 71 cm ved 7 mnd...
synne-73 Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 vet ikke om hun er noen lettvekter lengre men.. he he veier 8 kilo og er 67 cm lang på 7mnd`s kontrollen. født prematur og dysmatur 2100g og 47 lang v/ fødsel.. så hun har ihvertfall tatt igjen ganske bra! en liten "bolle" nå!!! =)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Vekten på babyen varierer jo veldig mye det viktigste er vel at hun følger sin egen kurve. Men datteren din var jo ikke veldig stor for alderen, min datter var 6590 og 67 cm på 5 mnd kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå