miss u Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 har begynt å pumpe, men det er litt frustrerende at det kommer så lite melk. Bruker evigheter på å fylle opp ca 100 ml og det er jo ikke mye. Er litt lei nå, så gir fort opp. Er det kanskje jeg som ikke gjør det riktig eller...noen tips? Hvor lang tid bruker dere på å fylle opp ca 100 ml?
animal Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er, eller om du da har pumpet fra begge når du får 100 ml, men det er faktisk ikke såå lite. Det hjelper å masere puppen samtidig som du pumper, bruke knyttneven fra ytterkan og inn mot midten. Hvis du treffer på noen melkekjærtler, så kommer det plutselig mye.
Tigergutt Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Pumper du brystet etter at du har gitt babyen melk? Hvis utdrivningen har startet da du ammet babyen, er det vanskelig å få ut melk. Derimot hvis du greier å få starte utdrivningen igjen, så skal det komme bra med melk. Hvis jeg pupmer meg f.eks etter 2 timer siden amming, så strømmer melken........ Pumper jeg rett etter amming på det ene brystet, så kommer det nesten ingen ting. Jeg fikk et tips her inne (har spurt om det samme tidligere) om å masere brystknoppen før jeg startet pumpingen, samtidig som jeg skulle tenke på babyen min. Dette kunne gjøre at utdrivningen startet igjen.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 sikkert flere dager hehe, bruker 45 min på 40 ml og det er bare når eg har så flaks og får så mye ut da!
miss u Skrevet 18. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2006 ikke bare jeg som sliter altså.... joda 100 ml er bra det, men da har jeg holdt på lenge, med mange pauser...hehe. men takk for tips
animal Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Hva slags pumpe bruker du? Jeg har en Medela mini-elektrisk dobbel, den er veldig grei. Bruker vel en ti minutt på å tømme brystene, og da kommer det ca 150ml tilsammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå