Gå til innhold

dette med griping og rulling rundt fire mnd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser ofte her at det er til bekymring for mange at barna ikke kan en eller noen av delene, detter er ABSOLUTT ikke noe å bekymre seg over så tidlig!

da jeg var på 4 mnd kontroll så skulle fysioterapeuten få poden til å følge en leke med øynene, og da prøvde han å gripe etter den.. da sier hun overrasket, nei, griper han alerede? det er mange som er til denne kontrollen ved 4,5-5 mnd som ennå ikke viser tegn til griping!

og på babyverden står det at:

"5mnd:

Barnet løfter seg opp på strake armer når det ligger på magen. Å rulle fra rygg til mage er den neste store ferdigheten som skal læres. Dette læres når barnet er ca. 6 måneder. Etterpå øver barnet på å rulle fra mage til rygg. Når barnet ligger på ryggen, kan det løfte hodet og gripe tak i tærne og knærne sine."

så ikke bekymre dere jenter!! det kommer! bare så synd at det er de som har barn som kan alt som roper høyest.. vi burde bli bedre til å fortelle ting begge veier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for innlegget. Jeg begynte å lure på om jenta mi er noe sein, hun er kjempesterk, men kan ikke rulle enda. Godt at jeg ikke trenger å bekymre meg for det riktig enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...