Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jeg får ikke gjort noe hjemme når jenta mi er våken (14 mnd) og når hun har lagt seg for kvelden orker jeg knapt å gjøre noe som helst. Hun vil ikke leke alene og skal være med på alt. Når får dere gjort ting hjemme?
Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Gutten min på 1,5år sitter i stolen sin og ser på. Jeg forflytter stolen etter hvilket rom jeg vasker. Ellers blir det mest husarbeid i helgen. Er ikke akkurat min sønns favoritt å se mamma vaske do. Noen ganger er han travelt opptatt med å leke med støvsugeren. Dette er visstnok husets mest spennende gjenstand:)
Tinemoren Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Min på 14 mnd er akkurat på samme måte, skikkelig mammagutt som helst vil holde meg i hånden HELE dagen. Prøver få vasket litt klær og tatt det verste mens han sover. Får flaske etter måltid, da sitter han i stolen og drikker den mens jeg sveiper over kjøkkenet, får tømt og fyllt oppvaskemaskin ol. Støvsuging og gulvvask og vasking av bad, sengeskift foregår kun en gang i uken, lørdager, da sender jeg mini ut med pappaen mens jeg tar stor rengjøring
Gjest Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Sukk, det ser konstant bomba ut her. Var kjempeflink i forrige uke til å rydde, men etter bare en dag så ligger det strødd igjen...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Jeg får gjort endel når snupp ahr dagduppen sin (lar ofte en time gå til husarbeid og så har jeg 'pause' resten av tiden, ofte en time). Ellers så virker det faktisk som om snupp leker bedre alene dersom hun ser jeg er opptatt med neo (når hun ikke er trøtt), dermed får jeg vannet blomster, tørket litt støv og sveipa over kjøkkenet og sånne liknende ting. Hovedrengjøringen gjør jeg enten i helgen eller tar halve (støvsuging og rydding) mens hun er våken og så vasker jeg når hun har lagt seg. Husarbeid på kveldene er utgått etter jeg begynte å jobbe igjen... Har fri 1,5 dag i uka så det er da jeg får gjort husarbeid på dagtid.
Camilla* Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Her i huset utstyrer vi barna (15 mnd og 3 år) med svamp og Jif-sprayflaske med vann og lar dem være med å vaske. Dt liker de! Når jeg bruker støvsuger bruker de langkosten og omvendt, og kost-og-støvbrett er stor suksess! Så setter vi på musikk og vasker (de leker rundt med vaske-tingene mens jeg stresser rundt og springer over gulvene med støvsugeren for å bli ferdig...). Eller jeg kan utstyre dem med leke-plastkopper, kle av dem og la dem grise litt med vann på gulvet (som jeg jo uansett skal vaske). Når vi er småbarnforeldre må vi vel bare infinne oss med at huset ikke ser ut som i interiørbladene, men likner heller på før-bildene på Hilde Hummelvolls program (*rødme*)
Myra Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Har vel innsett at husarbeidet blir litt lidende når man har småbarn. Men prøver å få gjort noe, med litt "hjelp" fra småtten (15mnd). Tar noe etter sengetid eller i helgene når pappa er hjemme. Vi har i tillegg et utbygging/oppussing prosjekt på gang, så hos oss er det virkelig kaos. Man får bare lære seg til å overse det.
*panama* med to søte små Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Her går det veldig fint,jenta mi leker seg veldig fint alene..) Vist hun går etter meg så gir jeg henne en fille og hun er med å tørker støv;o) Jeg rydder som regel det verste da hun sover,men vaskingen gjør jeg som regel da hun er våken.. Hun er 16 mnd..
Gjest Skrevet 19. september 2006 #9 Skrevet 19. september 2006 Jeg og sambo har skikkelig dugnad torsdag kveld etter gutten vår er sovnet. Ta oss ca. 1 time, så kl. 20 er vi ferdig. Ellers putler vi med litt rydding, lett vask selv om gutten er våken. Elsker å følge etter støvsugeren. Og han får en tørr klut i hånden som han leker med... 14 mnd.
mamma-1977 Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Vi har vaskehjelp. Orker ikke tanken på å komme hjem kl 1630, har et par timer sammen med datteren min før legging kl 19 for så å starte husarbeid. Ville ikke fått noe tid for meg selv el sammen med mannen min. Vel anvente penger og anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå