Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi elsker å bli bært så nå må jeg kjøpe en bæresele. Hun er 7 uker gammel. Jeg er opptatt av å finne en som er god å bære, som hun kan ha i lang tid fremover og som hun kan sitte i uten å bli sliten selv.

Jeg blir takknemlig for deres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte baby bjørn active. Likte den veldig godt! Kan brukes opptil 12 kg, tror jeg det var, men når hun passerte 8 kg syntes jeg det ble tungt å bære henne på magen.

Skrevet

Jeg anbefaler IKKE babybjørn. I den selen sitter ikke babyen ergonomisk riktig, den får all belastning på bekkenet. Det er også derfor babybjørn har tidsbegrensning på bruken.

Selv bærer jeg i sjal og mei tai. (En asiatisk-inspirert bæresele.) Hvis du synes dette blir for alternativt, vil jeg anbefale deg en ergo-sele, som er en formsydd sele, som bb. Men i denne selen sitter babyen ergonomisk riktig (knærne høyere enn rompa) og du kan bære så lenge du vil.

Sjell www.tettinntil.com

Skrevet

Jeg har hørt dette fra andre - rart at de har så stor markedsandel. Takk for svar.

Skrevet

Vil heller ikke anbefale BabyBjørn. Vil du ha en sele du kan ha i årevis så kan du velge Ergo bæresele. Har den til jenta mi og har brukt den siden hun var 3 mnd. Hun stortrives i den.

Selen er ergonomisk riktig for barnet (derav navnet:) Ungen sitter liksom på rumpen i stedet for å henge ned med bena og belaste ryggen.

Selen kan brukes fra nyfødt, men da må du bestille et nyfødtinnlegg tror jeg. Selen kan brukes til barnet er 18 kilo tror jeg det var. Har prøvd treåringen oppi jeg. Gikk fint det. he he.

Ergoselen kan du ha på magen, på hoften og på ryggen. Barnet kan ikke sitte utover, men har erfart at det jaggu ikke spiller noen rolle. De ser det de vil se selv om de sitter vendt mot kroppen.

Selen er kjempefin til småturer ut, på shopping etc.

www.babyslynga.no

Er det til innebruk, kan du også vurdere MeiTai. Den har jeg også lyst på men... er du flink å sy kan du nok lett sy en selv. Ta en titt på www.tettinntil.com.

Her vil du få endel tips.

Lykke til med valget på rett bæresele. Det er mange av dem.

Skrevet

Har prøvd babybjørn, ergo, og ringslynge - selv liker jeg ergoen godt men det gjør ikke gutten min, eller gjorde ikke sist vi prøvde. Siden jeg skaffa meg slynge har jeg bare brukt den, og jeg angra på at jeg ikke skaffa meg det da han var nyfødt (6mnd nå). Jeg har brukt babybjørn og slynge på reiser og kommer ALDRI til å bruke babybjørn igjen, men slynga var bare genial!!! Den er enkel å ta på seg og enkel å sette/legge ungen i og det er mange muligheter for hvordan du plasserer ungen i den. I tillegg har jeg flere ganger brukt den som leketeppe eller stelleunderlag. Kan bare anbefale den på det varmeste!!

Søstra mi syr dem faktisk så hvis du vil kan jeg formidle kontakt, tror ho er billigere enn de du finner på nett...

Skrevet

Jeg har også maya-slynge, men fikk det liksom ikke helt til. Prinsessa har alltid vært veldig urolig, og fant ingen ro, mns hun likte Baby-bjørn. Men når jeg leser dette, skal jeg sannerlig prøve Ergo-sele hvis det blir en liten til!

Skrevet

Både meg og gutten trives med baby bjørn :) han er 6 1/2 mnd no og vi går ofte med den

Har den svarte og rød som har noe ekstra for min rygg!!!

Skrevet

nå skal vel barnet ikke sitte så mye på rumpen da, før de kan sette seg opp selv...

Vi fikk anbefalt baby bjørn på helsestasjonen av fysioterapeut...Festes den skikkelig så får barnet støtte av din kropp...da belaster man ikke ryggen så mye. men alt med måte, man må begrense tiden i selen...

Skrevet

til Febbis:

Man kan trygt bære nyfødte på denne måten, med rompa ned og knærne opp. Det er ikke det samme som å sitte selv på rompa, som du sier. Belastningen blir jevnt fordelt over rompe og rygg, det er IKKE skadelig.

At fysitoterapeuten din anbefaler babybjørn er dessverre et bevis på at ikke alltid fysioterapeuter vet hva de snakker om. Svært få har greie på babybæring i alle fall.

Skrevet

Jeg bruker babybjørn active. Jeg er kjempe fornøyd med denne. Jeg ble relativt fort sliten i ryggen da babyen var liten, og hang høyt oppe på brystet. Selen justeres etter hvor lang babyen er. Da snuppa ble større og tyngre, og selen ble justert ned, synes jeg det ble lettere å ha henne der. Nå veier hun 8 kg, og jeg har henne i selen i ca 1,5 time uten problem. Hun henger med hodet fra meg, og armene over kanten. Hun stortrives med å henge i denne, og vi bruker den hver dag.

Skrevet

Jeg vil anbefale denne: www.goo-ga.com :-)

Skrevet

Vi har ergo med spebarnsinnlegg. Det har vært redningen vår med kolikkbarn. I den sovner hun nesten med en gang. Nå er hun så stor at jeg tenker å bære henne uten innlegget. Tror egentlig ikke det er noen spesiell vektbegrensning på ergoen. Bare at når barnet når en viss vekt kan det bli litt for tungt å bære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...