Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 er litt usikker på dette med mat og sånn...hun er 8,5mnd. lurer på om hun spiser nok... dette spiser hun på en dag sånn ca... : står opp ca7. får da mm tar første luren ca.ni får da først mm har prøvd med frokost, men det vil hun ikke ha... lunch, grøt eller 100-120ml velling(det er det hun tar av flasken) mm mellom lunch og middag. til middag spiser hun et halvt glass med middag, og litt frukt. grøt til kveldsmat, og mm. legger seg halv åtte... får mm sent på kvelden, og en gang på natten som oftest... er dette nok???????
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Nå er ikke jeg noen ekspert,men gjelder vel samme for 8-9mnd baby som mindre...så lenge de legger på seg og er fornøyde får de stort sett det de trenger Også har våte bleier da..hehe
#gurimalla# Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Hei! Nå er ikke jeg noen ekspert,men slik det ser ut så synes jeg det virker helt greit. Du ser jo om hun legger på seg og er blid og fornøyd??? Det henger jo ofte sammen. Her er det jenta mi spiser på en dag(hun er 8,5 mnd): kl.06.00:mm kl.09.00:grøt kl.12.00:brødskive + frukt kl.16.00:middag kl.18.30:litt grøt+ mest mm Hun drikker vann som tørstedrikk, og får litt mm ved dupp på form.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 ja, hun virker fornøyd....og har våte bleier......en stund siden kontroll, men har gått fint opp i vekt før iallfall... drikker vann til maten forresten.... syns bare det virker som andre på samme alder spiser så mye mer... HI
MintCondition Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Guro er akkurat blitt 8 mnd, og er heller ingen storspiser Hun får mm til frokost, og sånn litt utover om hun vil ha, før jeg drar på universitetet. Brødskive ca 11, kanskje litt frukt. Så middag ca 14-15, hun spiser meget lite av de der glassene, vil heller ha kald pasta/nudlere og kokte grønnsaker. Ikke mengder, men litt går inn. Til kvelds ca kl 18 spiser hun full porsjon grøt og kanskje en brødskive i tillegg. Foreløpig har hun gått fint opp i vekt, jeg er usikker på om vi skal innføre et måltid til kanskje...men hun ER ikke glad i middagsting, vil helst bare ha brødskive.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Jenta mi spiste nokså lite frem til hun var 7 mnd. Da nattavvente vi henne, og matlysten økte med en gang. Nå er hun 10,5 mnd og spiser følgende: 05.00: Pupp (nesten nattmåltid, men...) 08.00: Grøt med litt frukt 12.00: 2 brødskiver, litt yoghurt 15.00: 1 middagsglass + noen ganger litt pupp 18.00: Grøt med litt frukt 19.00: Pupp på sengekanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå