Gå til innhold

avsluttning av festen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker ikke å gå først, slik tradisjonen sier. -Vi vil være med på festen vår. Men har likevell lyst å ha en slags avsluttning på festen. Denne har jeg lyst at skal være litt symbolsk og til ettertanke liksom, men ikke noe voldsomme greier for det... Tenker kanskje at alle tenner hversitt t-lys som legges i et hjerte, også legger vi de to siste lysene våre mikdt i hjertet. Dette ville ikke min tillkomne, da han synes dette vare for utradisjonelt.

Noen ide'er ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo VELDIG tradisjonelt, så hvis det er det dere liker, så hvorfor ikke?

Jeg var i et bryllup der alle gjestene sto i ring og sang auld lang syne på norsk, og brudeparet gikk rundt og hilste på alle gjestene sine, det var ganske fint. Vi hadde ingenting sånt i bryllupet vårt, vi var blant de siste som gikk, og da hadde det blitt rart om alle skulle ta farvel med oss når vi likevel skulle feste i flere timer etterpå. De som gikk før oss (gamle tanter og slikt) kom bort til oss og tok farvel en og en, de fikk en god klem og vi vekslet noen ord.

Jeg synes ofte det blir for mange tradisjoner som skal følges, blir litt teit utav det til slutt.

Skrevet

Det virker så ufattelig pusete med slikt lys og liksom romantisk steming. Uff, nei det vil IKKE jeg ha!

Blir for dumt. Jeg har vært i maaaaange bryllup (over 30) og i kun et var det slik lystenning. Må bare si at det var så utrolig teit, og oss venner snakker om det ennå i negativ forstand. Dette brylluppet var foressten også det kjedeligst vi var i, da alt skulle liksom være så formellt og ordentlig. Ingen av vennene kjente hverandre skikkelig, så det var liksom ingen som slo ut håret. Lokalet var for stort, ingen live-musikk, dårlig toastmaster, kjøpe drinker selv, og som sagt ingen av vennene kjente hverandre godt nok. Var liksom et vennepar her og et vennepar der, en veninne av bruden der og en venn av brudgommen der.... av brudeparet som aldri hadde hilst eller vært sammen på fester osv. før.

Det er faktisk sååååå viktig å ha nære gode venner som skaper litt liv rundt festen (erfaring etter 30 bryllupp).

Desverre, så ER faktisk alkohol viktig.

Ja ja... dette ble visst litt avsporing ja :-) :-) :-)

Skrevet

Jeg er på et vis enig med deg, lystenning passer ikke for meg. Allikevel må jeg si at jeg er glad jeg ikke har invitert venner som deg i bryllupet mitt! Folk må da få velge det opplegget de selv trives med når de gifter seg. Gode venner snakker ikke negativt om andres bryllup i lang tid etterpå. Hvis du har vært i over 30 bryllup har du sikkert opparbeidet deg en stor erfaring og klare meninger om hvordan du selv vil ha det. Det er ikke det samme som at alle andre skal gjøre det slik du selv vil.

For å svare på spørsmålet til HI, kommer det jo an på hvorvidt man forlater festen tidlig eller ikke. Vi skal ha festen et sted hvor alle overnatter og kommer ikke til å ha noen seremoni. Er redd for å avslutte festen fortere enn det som ellers ville skjedd. Folk får holde på så lenge de vil og sannsynligvis sier de natta når de går. Når vi går, demper vi vel bare musikken og sier ha det og natta. Hvis man skal følge tradisjonen med at brudeparet er de første som går har jeg vært med på at alle gjestene står i ring. Brudeparet går rundt, hver sin vei og sier takk for at du kom til alle. Det har vært hyggelig!

Skrevet

Jeg synes du bør holde deg for god til å uttale deg på denne måten.. Makan til negativitet.. Dessuten tror jeg ikke på deg i det hele tatt når du sier du har vært i over 30 bryllup !!!!! Men instillingen din tror jeg ingenting på at du har så mange venner ..

Skrevet

Jeg som har vært i over 30 bryllupp.

Nei, såklart sitter vi ikke og sleger dritt-det er da snakk om venner man er i bryllupp til. Men vi har kommentert det overfor hverandre at slik vil ikke vi ha det av de som ikke er gift, og slik er jeg glad vi ikke hadde det, av de som er gift. Det er da lov å snakke om det, og de involverte har da vært til stede.....

Men, nei- det er særlig fint å kommentere negativt det andre FAKTISK synes er fint. Men det eneste brylluppet som faktisk ikke var vellykket var dette. Det hadde jo såklart ingenting med KUN det lys greiene å gjøre, men hele rammen rundt. Men vi var ikke de nærmeste vennene til brudeparet, mer perifere venner, men det var det flere som var. Men brudeparet koste seg- OG det er det viktigste. Vi prøvde det vi kunne å lage en minneverdig dag for dem :-)

Ang. 30 bryllupp. Eh....JA, det har jeg vært i. Kan ikke skjønne det er så mye jeg da... Har 1 besteveninne, i tillegg til veninnegjengen på totalt 6 stk. som jeg alle betrakter som nære gode veninner-vi ahr vært veinner og heng sammen i tykt og tynt siden 1 klasse på barneskolen.

I tillegg har jeg min samboers nærmeste venners samboere, koner osv. 8 stk. I tillegg til veninner med samboerne til fotballlaget hans....

I tillegg til vennegjengen fra fotballlaget mitt.

I tillegg til 3 gode studieveninner fra jeg var 19 år (er nå 29).

Noen naboveninner.

I tillegg til litt kjente fra div. jobber.

Dette er vel normalt er det ikke det da?!?!?!?!?!

Har et bra liv iallefall......

Skrevet

hehe ja det var selfølgelig tradisjonelt jeg mente! Ikke at min tilkomne syns det var utradsjonelt. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...