Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jenta mi på 17 måneder tåler ikke å se at andre har leker. Hun tar fra de lekene om de er på besøk hos henne eller hun er hos de. Det samme gjør hun i lekeparken. I tillegg slår hun hvis hun ikke får det slik hun vil. Hun er flink med å gi klemmer også, men er ikke humøret på topp kan de godt få seg en dask. Sier vi nei til henne griner hun. Jeg både ser og hører at det er for å teste grenser men hun har litt større tålmodighet en meg akkurat der. Hva gjør jeg? Har lagt merke til at hun blir verre når hun er sulten. Høres helt merkelig ut og siden hun ikke er så flink å spise må jeg vel begynne å spinge etter henne med maten ) Men jeg er jo ikke alltid med henne og det ville nok sett litt komisk ut også.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Det kan være lurt å fjerne henne fra situasjonen når hun slår eller tar fra dem leker.. men det som antakelig er greia, er at hun ikke vet hvordan hun skal samhandle med de andre barna. Hun kan ikke kodene. Jeg anbefaler (er førskolelærer), at du kanskje til og med låner noen barn, og setter deg ned med henne. Du må vise henne hvordan hun skal leke og komme i kontakt med de andre. Slår hun seg vrang må du ta henne vekk fra situasjonen, sette henne på en liten stol eller en pute eller noe. Så går du tilbake og er blid og hyggelig med de andre ungene. Kommer hun etter må du sette henne tilbake. Ikke si noe, ikke gjør noe annet enn den handlingen. Dette kommer hun til å lære fort! Lykke til! :-)
ff__ Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 sånn er lille_f og. jeg var veldig overasket først, men har siden sannket med mange som har samme erfaring. det er en periode og det går over. det viktige er å hele tiden fortelle at en kan kose og at slå er vondt. og ta barna bort i fra situasjonen tror jeg. han har ikke noe begrep ¨nå som han er så liten om hva han gjør, han vil bare ha leken og dytter da bort det som står i veien. nei, detter er noe jeg bekymrer meg mindre og mindre over.... det jeg er mer redd er at andree mammaer skal komme og si "fy!" strengt eller "nei!" hardt til ham og skremme ham. tror at ved å vise en varmsomhet selv vil han ta etter med tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå