Gå til innhold

noen som kan hjelpe ang kynnere rundt uke 22?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes jeg har hatt så mange i dag. tok tida på dem jeg, tror jeg har hørt en plass at det kan være lurt. de kommer med 3,5 minutts mellomrom og varer i ca 50 sekund. men de er liksom ikke vonde.. bare kjenner at livmora strammer og blir helt hard. er førstegangs så vet ikke hva som er "normalt". noen som vet noe om dette??

huff, føler meg litt hysterisk :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis de er uregelmessige så skal de ikke være farlig, er de derimot regelmessige så bør du passe bedre på. jeg ringte legevakten sist søndag pga dette. jgeble sjekket, men det var heldigvis ikke noe galt. Jeg vil råde deg å berre ringe, bedre med en gang for mye enn en gang forlite

Skrevet

Kynnere blir bedre når man beveger på seg.. mens rier blir verre sier legen min :-)

lykke til

Skrevet

ja ikke sant.. tenkte jeg skulle høre litt her før jeg ringte. tror jeg skal se det an litt utover kvelden. hadde du mange kynnere og var de sterke? hvordan sjekket de? gynekologisk undersøkelse?

Skrevet

jeg gikk med mye kynnere dagene før. men den søndagen så ble det enda mer. Jeg fikk mange kynnere i løpet av en time og hver eneste time hele dagen. De var ikke regelmessige. men som jeg har gjort hele tiden så kjenner jeg kynnerene min esom svake murringer i livmoren. det er ikke vondt, berre ubehagelig. Jeg bestemmte meg da på kvelden at jeg kanskje burde ringe. Det skader ikke å ringe. fant ut at de fikk ta meg inn hvis de mente det var grunn for det, hvis ikke skulle jeg berre slappe av å ta det med ro. I tillegg kom kynnerene enten jeg stod, satt eller lå på sofaen, hadde ingenting å bety. Da jeg ringte bestemmte de seg for at de ville sjekke meg siden jeg hadde unormalt mye kynnere. Da jeg kom der sjekket de blodtrykket, tok urinprøve, hørte på hjertelyden til babyen. De fant ingenting unormalt her. Før jeg fikk gå hjem tok de innvendig Ul for å se på livmorhalsen, de ville sjekke at den var lukket, og det var den. Siden jeg kjennte mye spark fra babyen den dagen, fant de ut at de ikke ville ta Ul av selve jenta mi. men jeg fikk beskjed om å ta det med ro, å også å kontakte de hvis det fortsette sånn eller ble verre.

Hvis du har hatt sy mye kynnere i hele sag som du beskriver er det greit å få sjekket det hvis de mener du bør. For mye kynnere kan stimulere til at livmorhalsen åpner seg. men hvis man er ordentlig plaget med kynnere, så kan man få tabletter hos jordmor som kan roe disse ned

Skrevet

ok. det begynte først i ettermiddag. var nettopp ute og gikk en tur, skal slappe av litt nå.. tror egentlig ikke det er noe galt :) er bare litt usikker! men jeg var på kontroll hos legen tidligere i dag, sjekket blod, urin og hjerteslag og alt så bra ut! og så skal jeg være undervisningsobjekt for ultralyd på st.olavs i morgen. tror jeg lar det være, og ringer hvis det forverrer seg.. tuusen takk for svar :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...