Ronja65 Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Har en ringsjal, som jeg bruker av og til. Men synes det gir mye belastning på den ena skuldern.Har også lånt en baby bjørn som jeg bruker av og til.Men liker faktisk ringsjalen bedre en den. Vurderer å kjøpe en Ergo, som er en slags bæremeis. Har noen erfaring med den?
Reveenka Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Har aldri brukt sjal, men vil slå et slag for Babybjørn, jeg - det er så koselig både for meg og gullet, vi bruker den rett som det er istedetfor vogn. Hun sovner så godt i den også....Eneste er at det er litt trøblete av og til å få den på...c",)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Jeg liker også Baby Bjørn... Men Moffi har Ergo og skryter veldig av den!
Karomamma Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Hipp hipp hurra for BabyBjørn! Lånte sånn sjal av en venninne, men fikk det aldri helt til. Det gled ned og jeg bar skjevt og babyen skrek... Mulig jeg ikke var tålmodig nok...
♥Snulder Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Mine 2 yngste har nærmest vokst opp i BabyBjørn-selen! Hadde dem dinglende der til de var 8-9 mnd. Da orket ikke skuldrene/korsryggen min mer:(
quat Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 (Du spør om sjal i overskriften - det har jeg ikke prøvd, men venter på ett akkurat nå. Et langsjal altså.) Jeg har Ergo, og er veldig fornøyd. Anbefales! Jeg bar sønnen min i den fra han var en 3-4 måneder. Bærer mye på magen, da sitter han med ansiktet innover mot meg og kan veksle mellom å se til siden (er en nysgjerrig og våken fyr) og titte på meg i blant. Veldig koselig. Og veldig greit, både på korte turer på butikken, byturer og gåturer i skogen. Nå er han 8 måneder, over 9 kg tung og sitter også fint på ryggen. Praktisk ved middagslaging, støvsuging, og som middel mot ettermiddagssutring. Da merker jeg knapt at han er der (sånn vektmessig), og han blir superrolig og faktisk litt kosete (er ingen kosete gutt sånn ellers). Det tok litt tilvenning - muligens var han også litt liten i starten for sprikestillingen, og ble urolig når han var trøtt, men nå går det alltid flott og han sovner i den hvis han trenger det. Ergoen er bedre å bære jo mer du strammer og får barnet inntil deg. Da støtter den også babyens kropp best. Ergoen har magebelte som fordeler vekten ned i bærerens hofter og bein. Du finner helt sikkert flere erfaringer og tips på www.tettinntil.com (forum for bæring). Lykke til!
moffi Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Enig!!! Eeeeeeelsker Ergo. Og kult design på den. All vekten bæres rundt hoftene, slik at man slipper og få vondt i korsryggen og skuldrene. Den kan faktisk brukes på store barn også, om de vrikker foten på vei opp til et fjell i ødemarka, for eksempel=) Stefan koste seg på vår 5 timer lange fjelltur oppi selen sin. Men han er bare et halvt år da....Sovner barnet finnes det en slags hetteanordning som man knepper på slik at hodet får støtte. På fjellturen bar jeg han på ryggen, og var ikke det minste sliten. Som å bære den optimale ryggsekk igrunnen. Anbefales! LØP og KJØP:) Babyslynga.no har den. Selv kjøpte jeg min fra USA.
Velve Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Jeg har brukt slynga (den med ringer i ene enden) masse fram til nå. Lillegutt vil gjerne se på omgivelsene nå (3mnd) og da funker babybjørn bedre. Men så fort han klarer å sitte "skrevs", dvs. med beina rundt meg, tror jeg slynga blir super igjen. Er veldig interessert i å se ergo en gang, moffi!
Selma62 Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Har akkurat samme erfaring som Velve - veldig fint meg slynge da han var veldig liten. HAr brukt Maya slynge, ringslynge. Men nå som han er blitt fire måneder bruker jeg baby bjørn da han ikke kan se ut fra ringslynga riktig og er for liten til å 'sitte' i den. Men med en gang han er blitt ett par måneder til tror jeg slynga blir super igjen og vil foretrekke den fremfor babybjørn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå