Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Dere som boikotter Nestlé. Skulle gjerne gjort det jeg også, men synes det er vanskelig.Jeg har nå vært å lett etter alternative grøter. Småfolk og Hipp sine grøter er tilsatt sukker. Holle sine grøter skal du tilsette både melk (mme???) og vann.... Småfolk sine middagsglass er tilsatt salt. Har ikke tid til å lage middagen selv og synes middagsglass er supre. Hva gjør dere som boikotter Nestlé, men som ikke lager alt fra grunnen selv?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Bruker mme og blander ut sammen med grøten, selv om jeg bare har ammet før jeg begynte med grøt. Går ganske kjapt, altså.
-Bobsi Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Småfolk sin "Min første grøt" er uten sukker. Hipp sine Eple og Pæregrøt fra 6 mnd er uten, det samme er fullkornsgrøt med eple Sjekk www.smafolk.no og www.hipp.dk
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Hei - HI her Takker for tips ) *Noterer flittig*. De har ikke hatt disse i de butikkene jeg var innom. Kanskje de tar dem inn om jeg spør etter dem? Skal prøve det neste gang jeg handler.
Sigyn Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Vi har brukt Holle sine grøter (de har så fin konsistens!), og blandet dem ut med mme slik at de var ferdige til å tilsette kokende vann. Veldig praktisk og enkelt! Når det gjelder middag så spiser våre babyer sammen med oss, og det samme som oss (poteter, ris, kokt gulrot el.l. fra middagen, banan eller avocado til frokost osv). Det er bare å huske å ikke salte kokevannet! Det er virkelig ikke noe pes i det hele tatt (og så har vi sluppet barn som er sære på mat).
Halloween-mamma Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Hvis du ammer utenom så trenger du ikke tilsette MME eller MM i Holle-grøten, altså Den er både økologisk og sunn, så løp og kjøp
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 HI her. Bakpå esken stod det at man måtte tilsette 50% melk og 50% vann. Da jeg spurte i butikken om man kunne droppe melken så ekspeditøren som stod der at jo jeg måtte nok tilsette melk for ellers smakte nok ikke grøten noe godt. Hadde de sagt til meg det du sier er det klart at jeg hadde handlet med meg Holle-grøt. Litt irriterende at de ikke visste/tenkte på det i butikken da jeg skurte. Synes de som jobber der burde visst det ettersom butikken ikke er så veldig stor.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Småfolk sine middager inneholder ikke mye salt! Det er så lite at det har ingenting å si! Jeg har spurt dem og de sa at saltinnholdet er lavere enn det som er anbefalt å gi til en baby, og det sier litt! :-) Lagde babymiddagen selv, for det meste, jeg... Nå er gutten 14 mnd og spiser det samme som oss...
Northernlights Skrevet 19. september 2006 #10 Skrevet 19. september 2006 Bruker DOLÈ grøt, vi. Men det finnes kanskje ikke i Norge? Iallefall godt fornøyd med den, og veksler mellom ris og havregrøt.
Luca Skrevet 19. september 2006 #11 Skrevet 19. september 2006 De fleste her inne blander Hollegrøten bare ut med vann, så det funker. Vi bruekr et par-tre måleskjeer med mme-pulver som vi blander med grøtpulveret, før vi heller over vann. På den måten blir det halvparten mme og halvparten vann. Enkelt, siden det bare er et par skjeer ekstra jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå