Gå til innhold

Jeg har aldri

Anbefalte innlegg

Skrevet

møtt en frekkere svigemor. Vi bor veggivegg og hun kommer stadig om bare skal låne han, sånn har det vært siden dag en, når jeg satt og ammet måtte hun bare holde han litt. Ikke rart han snur seg når hun bare kommer rett inn uten å banke på engang(!) Hver gang de har besøk skal hun vise han frem og nå kommer hun bare å henter han, selv om vi sitter ved middagsboret, han er ferdig med å spise, men det er da koselig at vi alle sitter til resten er ferdig også.... Jeg blir gal snart, er det jeg som overreagerer eller??? Jeg er oppvokst i byen og er ikke vant til sånt, men har havnet på landet veggivegg med svigers, gjett om jeg angrer!!! Klart hun er stolt en bestemor, men det må da være grenser!! Sånn hadde sldri min mor gjort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si klart ifra! Er nok det eneste som hjelper. Hva sier mannen/samboeren til dette da?

Skrevet

Jeg har vist han at jeg blir like irritert hver gang hun kommer og skal bare låne han, men det er ikke alltid han er hjemme, noen ganger sier han ikke stikk av gårde med han nå også... BRA!! Jeg klarer dessverre ikke å si det til henne, men irriterer meg grønn... ikke sunt!

Skrevet

"Sånn hadde sldri min mor gjort! -er det dummeste jeg har hørt!!

Lås døren,eller vær voksen nok til å snakke med henne.

Skrevet

Det er ikke så lett å si det til henne. Jeg har aldri møtt noen som er så frekk, hun kommer rett inn, før kom hun igjennom barnerommet(som ligger veggivegg med deres leil), men den har jeg endelig fått låst nå....

Skrevet

Kanskje det er på tide å flytte?

Skrevet

Ja gjett om jeg skal flytte... dette er uholdbart, ikke fred på dagen, ikke kvelden...

Skrevet

Flytte?

Det er jammen meg ei skikkelig feig "løysing" på problemet. Når du er voksen nok til å vere mamma burde du vere voksen nok til å fortelle svigermora di kva for reglar som gjeld i ditt hus...!

Eg hadde aldri tolerert det om nokon kom og tok med seg guten vår utan å ha avtalt dette på førehand. Det hadde berre ikkje skjedd, for eg hadde nekta vedkommande å ta han med seg.

Nei, du overrreagerer ikkje,or det er ikkje normalt at svigermor (eller nokon andre for den del) skal buse inn slik som du beskriver. Men det er neimenn ikjke noramlt å ha nokon herse sånn med familien sin heller!

Skrevet

Det er ikke så lett å nekte bestemor og ta med barnebarnet skal jeg si deg!! Hun er selv oppvokst med svigers og hun ville vel ha hjelp, var selv bare 19 år da hun fikk barn. Dessverre er jeg litt beskjeden av meg og hun overstyrer meg fullstendig... Men i går sa jeg faktisk NEI, jeg hadde besøk og hun skulle ta han med igjen!!

Skrevet

Greit nok at man kan si fra til svigermor, men det betyr ikke at hun gir seg. Da kan man velge å si nei gang på gang, kjefte og smelle, og lage skikkelig sur stemning. Men det må jo være så utrolig mye mer deilig å slippe å se svigermor daglig. Jeg kunne aldri hatt svigermor som nabo, uansett hvor koselig hun måtte være. Er noe med privatliv, det å kunne være en familie uten å måtte støte på foreldre eller svigerforeldre døgnet rundt.

Skrevet

Jeg har sagt det før, og gjentar det igjen: Her i huset har vi låser på dørene og nummervisning på telefonen. Vi bestemmer selv hvem som får komme inn og hvem vi vil snakke med.

Hvorfor låser dere ikke dørene?

Hvorfor sier dere ikke bare NEI? Drit i om svigermor blir litt snurt, hun skjønner nok tegninga etter å ha fått nei noen ganger.

Skrevet

Jeg tror ikke det er sunt å bo så nærme svigerforeldre eller foreldre.

Skrevet

Ja, hvorfor låser man ikke dørene? Det gjør jeg, men dama går bakveien og titter inn vinduene dersom døra er låst. Ja, jeg hører hun røsker i døra dersom den ikke blir åpnet når hun ringer på. Ikke at jeg vet at det er hun som ringer på heller, men det passer kanskje ikke så bra med besøk akkurat da. Det er til å bli sprø av!!!!!!!!

Men vi har begynt å si ifra her i gården, hun blir snurt som bare det. Det bryr meg null!!!!!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

For et mareritt;veggivegg med svigermor,det hadde jeg aldri fiksa.Du må bare si ifra til henne,hun tror kanskje det er greit.Hva sier mannen din til dette?Nesten skilsmissegrunn,spør du meg hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...