Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Nå er jenta mi blitt 9 mnd og får normalt sett 4 ganger pupp i løpet av en dag. Men nå i det siste har jeg rett og slett glemt å gi henne av og til til lunsj, men puppen før middagen går oftest i glemmeboken. Er det egentlig ok å amme kun morgen og kveld nå?
Northernlights Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Da går jeg ut ifra at du gir mme i tillegg? To måltider per dag er jo for lite, da.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Nei, hun får ikke mme. Bruker å få pupp til frokost, lunsj, middag og kveld. Hun får også grøt til lunsj, middagsglass og grøt til kvelds. Drikker vann til måltidene. hi
Gjest Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Heia!! Du trenger ikke å amme mer enn 1 gang for dag, d holder lenge- fikk jeg beskjed av helsesøster. mamma til Olander 8 1/2 mnd
Northernlights Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Man trenger strengt tatt ikke amme i det hele tatt.... Litt amming er bedre enn ingenting, men jeg lurte bare på om det var de eneste hun gjorde...for da ble to måltider per dag litt i det minste laget. ;o)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Jeg tror nok hun får nok melk, dersom hun spiser grøt i tillegg. Man skal jo regne med vesken du bruker i grøten også. Dersom hun feks. spiser to grøtmåltider med 2 dl vann pr. måltid (gutten min gjør det), får hun jo 4 dl bare igjennom grøten. Helsesøster sa til meg i dag at de skal ha maks 600 ml melk i døgnet, da medberegnet det vannet du blander i grøten, i den alderen de er i nå (gutten min er 8 mnd.). Og hun får nok helt sikkert en del i seg, dersom du ammer 2-3 ganger i døgnet i tillegg til grøt/evt. brød. Så dersom hun spiser nok grøt og du vet hun får i seg en del de gangene hun drikker pupp, vil jeg tro morgen og kveld er ok.
#gurimalla# Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Det er helt ok å amme kun morgen og kveld. Jeg har en jente på 8 mnd, og hun får mm morgen og kveld. Ellers får hun grøt,middag og brødskive og vann som tørstedrikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå