Gå til innhold

Har hatt vondt i hodet i 2 dage rnå, er i uke 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vondt i hodet i 2 dager nå og vet det er endel ting som går blant venner av forkjølelse, influensa etc., men jeg har bare denne hodepinen. Fikk plutselig angst for sv.skapsforgiftning. Jeg aner jo ikke hva blodtrykket mitt er nå. Jeg har ikke hovne fingre/tær og heller ikke synsforstyrrelser, men hatt litt nedpress i magen de siste dagene og så plutselig blir den litt stram og da er det ubehagelig. Bør jeg bekymre meg tror dere? Må man ha disse andre symptomene for å få denne sv.skapsforgiftningen? Er det vanlig å få det så tidlig som jeg er nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig med vondt i hodet når man er gravid. Jeg hadde det i en uke i strekk litt tidligere i svangerskapet, og de siste dagene nå har den kommet krypende tilbake. Tror vi må bare bite tenna sammen og holde ut - ta en paracet når ting blir for ille. God bedring!

Skrevet

... du skriver om at magen strammer seg - det er kynnere, livmor som "trener" seg til fødselen. Hvis du blir engstelig så dra innom legen din eller helsestasjonen for å spørre om de kan måle et blodtrykk av deg, men jeg er sikker på at du kan ta det helt med ro :-)

Skrevet

Hei,jeg er i uke 15 og har hatt hodepine sammenhengende i snart 2 uker.Var hos legen og fikk beskjed om at det var normalt og at jeg bare kunne ta paracet. Så det hjelper jo litt da.

Skrevet

Du kan jo ta deg en tur til jordmor med en urinprøve, og få snakke litt med henne. Og tatt blodtrykket.. Man skal ikke føyse av kroppens signaler.. Så det er lurt å sjekke opp sånne ting..

Klem 16+1

Skrevet

jeg er like langt på vei som deg og kan faktisk ha hode pine opptil en uke i strekk,fikk beskjed om og prøve paracet noe som har hjulpet meg,trur nok helt sikkert du kan ta det med ro,men vist du er veldig engstelig er legen der for deg så da ville jeg ha snakket med han/henne. ønsker deg god bedring =)

Skrevet

Drikk kaffe!!hvertfall hvis dere er vant til det fra før.jeg slutta å drikke kaffe når jeg ble gravid. Jeg hadde vondt i hodet 3 - 5 dager i strekk og ville helst ikke spise så mye paracet (selv om det er helt ufarlig visstnok). Fikk et råd om å ta en kopp kaffe, og nå drikker jeg ca en kopp til dagen og har ikke hatt hodepine etter dette!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...