Gå til innhold

Bais :-(

hypersusmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte krype til korset i sted og gi min lille sønn på 4 måneder morsmelkerstatning. Skjønte at han ville ha mer enn det jeg kunne tilby, og da var det ikke annet å gjøre enn å varme vann og blade pulver. Synes ikke det var noe allright i det hele tatt :-(

Han har fått et måltid mme om kveldene av pappaen sin, siden han er litt i slankeste laget, men han har vært fornøyd med mammas pupp ellers. Håper dette var et unntak, men tror vel egentlig ikke helt på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke se på det som et nedeerlag du!!!!

I 4-månederes alderen er det IKKE uvanlig at enkelte babyer begynner å trenge noe mer. Går i barselgruppe på helsestasjonen og der tror jeg nesten samtlige begynte med en eller annen form for ekstra føde fra 4-5 mnd alder. Vi er stort sett den eneste som ikke har begynt med tillegg eller grøt, men jeg har jo da en ekstremt stor unge som tydeligvis får mer en nok enda.

Skrevet

Sånn har jeg også hatt det med Hannah. Hun trengte rett og slett mer fuel da hun er en veldig fysisk aktiv jente! Vi fant ut at det er helt greit for henne og da er det greit for meg også. Vi er da like gode mødre fordi om våre barn får litt påfyll av andre ting. Da hun var rett før 5 mnd begynte vi med grøt til kvelds og i løpet av et par uker har det nå også blitt litt frukt til formiddags og middagsmat ut på dagen etterfulgt av pupp eller flaske, alt ettersom. Og hun er strålende fornøyd! Og veeeeldig aktiv, så noen trenger rett og slett mer mat enn andre fordi de fordøyer raskere. Så prøv å se det sånn at så lenge barnet ditt er fornøyd så gjør jo du en god jobb:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kan også huske at jeg vurderte tillegg i 4 mnd alder. Da Thyra omtrent hengte i puppen, non stop... Kjøpte inn grøten... Men den står der fortsatt urørt. Etter en uke eller to. Så hadde alt ordnet seg. Nå er det heller ikke uvanlig at hun sover fra 21.00 til 6-7 tiden om morgonen. Spiser lit pupp og sovner igjen.

Så hvis du orker, så kan det være at flasken ikke trengs etterhvert.

Nå er hun 5 1/2 mnd

Lykke til... men må du gi flaske så er det jo ikke en superkatastrofe da...

Ps. så lenge barna er slanke, men aktive så er det normalt. De kan også flate lit ut på vekstkurven ved 4-5 mnd alder, uten at det skal ha noen betydning.

Skrevet

Du er jo en god mor, du. Tenk så mange som ikke skjønner at babyen må ha mer mat!

Se om du klarer å øke litt med å tilby ham mat oftere, drikk ammete og masser bena litt (i området mellom roten 2.og 3. tå fra utsiden, ca 3x3 cm stort område)

Du gir ham jo uansett masse kos og ammer ham flere ganger om dagen. Ta det med ro og tenk at du er det beste han kan ha her i verden :o)

Skrevet

Tusen takk for trøst og gode råd! Ble litt lettere til sinns nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...