Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Noen her som er ringevikar? Får dere mange telefoner i mnd? Er vel opp og ned, men er det en sikker jobb med tanke på inntekt?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Hmm, spørs hvor du mener det. Er det i helsevesenet (hjemmesykepleien/sykehjem) må du nesten regne med å bli ringt ned. Da jeg holdt på med det, syntes jeg det var vanskelig å si nei, de ringte jo heeele tiden, dag/kveld/helg. Gjerne flere ganger om den samme vakta, så jeg visste jo at de sleit. Samtidig var jeg ringevikar på en barneskole, da rintgte de gjerne kl. 8 om morgenen, (skolen begynte 8.15). Gjett om kaos ventet i klasserommet da... Sikker inntekt er det i hvertfall ikke. Jeg ville helst prioritere skolen (var nyutdannet lærer), men selv om jeg jobbet kjempemye noen dager, så kom det jo alltid en ferie eller fridager og ødela hele månedslønna. Derfor jobbet jeg også i hjemmesykepleien. Ble mye dobbeljobbing på den tiden gitt...men de store utbetalingene uteble, for plutselig gikk det noen dager hvor ingen ringte. Synes egentlig det er håpløst å være ringevikar, men det er ofte eneste måten å komme seg innenfor på (ihvertfall i skolen). Det går greit i en periode, men til slutt blir man litt smågal av mangel på oversikt /forutsigbarhet. Men når det er sagt, jeg hadde gjort det igjen, til slutt ordner det seg som regel med fastere vikariater. Ble veldig sutrete dette, hodlt visst på med det for lenge (1,5 år ca).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du er flink til å ta ting på sparket, flink til å omstille deg og ikke trenger forutsigbarhet i form av fast månedsinntekt og arbeidsoppgaver/kontinutet hos pasientene så er det helt klart fordeler med å være ringevikar. Du har mulighet til å ta deg fri/ferie når du vil og du kan velge ut stedene du vil jobbe hvis du er vikar for ulike avdelinger og arbeidssteder. Mulig du kan presse lønna opp litt hvis du har ulike arbeidsgivere og de er desperate etter folk (ikke uvanlig).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Presse lønnen hadde jo vært noe... tjener bare 110,- shitt betalt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå