Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 jeg og min mann hadde i utgangspunktet bestemt oss for at vi ikke skulle omsjære gutten vår av mange grunner, blandt annet mener vi det er hans kropp og han burde bestemme over denne selv. En muslimsk poet har også sagt at det er det verste han opplevde som barn og at det er en smerte han aldri ville påføre sine barn, hadde også ødelagt for seksuallivet til mange, mindre følelse etc. Min mann er i mot relgion,men kommer fra en muslimsk familie, så vi har møtt litt press herifra. Ettersom de vet at vi ikke gjør det ut ifra relgion, bringer de frem at det er best for helsa etc, mindre sykdommer etc. Så tenker jeg som så at jeg får gå hjem til min familie å få litt støtte for valget vårt, men tror dere ikke min norske far er omskåret!? He He, så her var det ikke mye støtte. For som min mor sier, så har jo hun et mye bedre sexliv på grunn av dette. Men jeg har ikke lyst å utsette mitt barn for smerte..han kan jo uansett gjøre det selv når han blir voksen. Er jo mange fra forskjellige kulturer her, så lurer på hva dere har gjort og hva dere mener om dette?
M-overtid Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 hei hei Nå ville det aldri vært noe jeg har tenkt over i min egen situasjon i og med vi begge er muslimer.Men sett bort fra religion er det ikke noe annet enn "gevinster" på å gjøre det,det er en grunn for at det står skrevet at gutter skal omskjæres. Nå har jeg mange venninner som har ventet til å gjøre det til de er 4+ og det synes jeg er forferdelig for da kjenner de virkelig smerten. Det er bedre å gjøre det så tidlig som mulig Jeg tror de sier etter 40 dager jeg i islam,er ikke sikker i og med at jeg ikke har noen gutt.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 I Islam er det vel Sunnah å gjør det den 7., 14., 21. dagen osv. Før 14 dager ville jeg gjort! Vi fikk det utført på a-hus, jeg fødte der, Hamza var under ett døgn gammel! Grunnen til det var at det er en lege som gjør det der og da fikk vi det gratis og måtte bare få det gjort da han kunne. Han hadde litt vondt første natta, men ikke noe mer. Venninna mi gjorde det på sønnen i Marokko da han var 2-3år, stakar! På a-hus blir babyen lagt i narkose når de er over 14 dager!!! Er nok en grunn til det. Om dere skal gjøre det så syntes jeg dere burde ordne med det så fort babyen er kommet! Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 synes det er helt vannvittig at dere vurderer det idet hele tatt. ser på innleggene nedover at noen har gjørt det når det var for små til å få bedøvelse og at de bare har hatt vondt en natt.villle aldri utsatt mitt barn for en slik smertefull opplvevelse når det ikke er noen medisinsk grunn.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Han fikk lokalbedøvelse og smertestillende + mm, som er smertelindrende Mye bedre å gjøre det når de er så små enn når de blir eldre og får mye mer vondt enn en natt! Kan forstå at du aldri ville gjort det, det var ganske vanskelig som mor, men vi er troende muslimer og gjorde det vi syntes var best. Hører du til her inne anonym(alstå er din mann/kjæreste utenlandk?)?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Fordelen med å gjøre det når de er helt nyfødte, er jo at huden er så tynn, at det gror fortere enn om man venter til de er større. Men bedøvelse må de jo få. Medisinsk spiller det ingen rolle, og seksuelt kan det argumenteres både positivt og negativt, så det tror jeg ikke handler om omskjæring eller ikke, men er personavhengig. Vi gjorde det ikke, ettersom vi hadde veldig dårlig råd akkurat da, og tenker at gutten vår alltids kan gjøre det senere, om han skulle ønske det.
Habiba Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 det er ikke noe i veien for omskjæring, som happines sier, så er det sunnah og gjøre det den 7 dagen, er det ikke mulighet den 7 dagen er det bedre og gjøre det den 14, 21,28 osv. men å gjøre det på store barn liker jeg ikke helt, siden di husker bedre og kan ha det minnet livet ut... men, barn er forskellige... på min lille gutt tok det 3 dager før ringen datt av og det virker som navle systemet når den skal av, huden tørker og detter av(den døde huden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå