Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2 mnd gamle baby vil plutselig ikke ha pupp. Hun har bare fått morsmelk, og ammingen har gått helt fint i 2 mnd, men plutselig søndag ville hun ikke ha bryst og bare vrir seg unna og nekter og hyler hver gang jeg legger henne til brystet. Har prøvd alle måter å lure henne til å ta puppen, men hun ville ikke. Hentet frosen morsmelk i frysen og prøvde å gi det fra flaske men nei da. Fikk vugget henne i søvn etter noen timer, og hun sov i 8 timer (!). Samme problemet tidlig på morgenen. Jeg vet hun må jo være sulten, men nekter å ta pupp. Hyler og skriker, skulle tro hun skulle dø. Jeg fikk pumpet meg for jeg var helt sprengt, og prøvde å gi henne den melken fra flaske, og etter litt luring så tok hun den, og sugde fint. Så la jeg henne forsiktig over på brystet mitt etter litt, og hun sugde der også. Men ikke lenge. Skulle få en rap, for å så fortsette, men da var det plent nekt igjen, og hyyyling. Hun sovnet og sov noen timer, og da hun voknet igjen ca. 11 i dag (mandag) var hun likedan. Da ga jeg hun morsmelk fra flasken og den tok hun. Prøvde å lure henne over til brystet igjen, men det gikk ikke. Hun hylte som en stukken gris, bare hun kom i nærheten av brystet.

Har hørt skrekkhistorier om de som gir flaske en gang, og så vil de ikke tilbake til brystet. Men det var jo ikke noe flaske som gjorde at hun ikke ville ha. Det var bare helt plutselig.

Noen som har opplevd lignende? Det er jo kjempefortvilende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, hvis ikke hun vil ta pupp igjen noen gang, og jeg må gi flaske, finnes det noen lettere måte å få tømt seg, enn å pumpe og så vaske og så koke pumpen, og samme prosedyre flere ganger daglig?.. Jeg vil gi henne morsmelk så lenge jeg har, men dette virker jo helt håpløst. Hva når man er ute i byen en dag. Tar jeg med pumpen? Og hvordan koker jeg den da?....

Skrevet

Jeg ammer ikke så kan ikke hjelpe så mye på det området, men anbefaler deg å søke på puppenekt i forumet, der kan du lese masse om akkurat dette. Lykke til :)

Skrevet

ja har hatt det slik da hun var ca 3 mnd..forferdlig var det.Kom ut av intet..plutselig ville hun ikke ha brakk seg bakover klorte og hylte..skikklig vonde skrik....Det endte med at jeg gikk rundt og ammet og bysset henne..hun hylte lenge før hun endelig tok puppen..gikk og gikk kunne ikke sette meg ned da var det på an igjen..

Hun nektet også flaske og smokk...Etter 14 dager gikke det bedre..men det var ett slit..har faktisk gått !!! å ammet henne jevnlig siden da..hun er no 7mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...