Gå til innhold

Sex og sånt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med sexlivet da jenter? Her begynner mannen og blir litt frustrert. Hatt sex bare en gang etter fødsel (4 uker siden) og jeg synes det var skikkelig ubehagelig, var tørr og ble aldri skikkelig våt. Også er jeg jo alltid trøtt, jenta vår skal ha pupp hele tiden og da blir det jo ikke så mye søvn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke prøvd ennå... 1 mnd siden fødsel. Men jeg har fortsatt endel utflod...

Hva med prevensjon? Er det nok med fullamming??? Har lyst til at mannen min skal sterilisere seg, men han er "litt" skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisering er ikke aktuelt for oss! Vi skal ha flere barn, men ikke enda. Er ikke nok med fullamming, man blir vist gravid likevel! Vi brukte kondom denne gangen, men orker ikke det i lengden!!Tenkte jeg skulle snakke med helsesøster eller lege på 6ukerskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexliv? Hva er det?

 

Har ikke begynt på der enda. Gutten blir 4 uker torsdag. Jeg slutter jo ikke å blø!! Riktignok lite nå og vært lite lenge men hallooo, hvor lenge skal man holde på da? Synes det er greit å vente til alt er "normalt" igjen.

 

Måtte sy litt. Mest for pynt sa jm. (kjekt å pynte seg der?!) Gruer emg litt og for husker det ikke var tidenes **** sist gang. (sist første gang etter fødsel altså)

 

Amme hjelper på som prev. men er ikke like sikkert som spiral/piller o.l. Men hjelper jo. Dersom det værste som kan skje er å bli gravid igjen ville jeg ikke kun satset på det:) Sist fikk jeg ikke tilbake tr før gutten var 8 mnd. Digg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset venter jeg på 6 ukerskontroll (eller 7), greit å få bekreftet at stingene har grodd bra!! alikevel så vil jeg få meg spiral så fort som mulig, kan ikke tenke meg å bli gravid igjen allerede!!

 

ellers må jeg tipse alle om å bruke MYE glidemiddel første gang, skal visstnok hjelpe veldig!!

 

og en ting til....jeg har blødd i 6uker, er nå 7uker siden fødsel, og nå er det endelig stoppet!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at man faktisk slutter å blø noen gang:)) De fleste andre jeg vet om blødde 2-4 uker. 6 uker var da lenge! Håpe jeg slipper det altså:) Husker ikke hvor lenge jeg holdt på sist, men så er det jo over 8 år siden og da.

 

Jepp glidemiddel er en anbefaling. Mange sliter med å bli våte etter fødsel. (selv om lysten er der) Noen sliter med dette i lang tid etterpå, mens andre er "i gang" igjen etter et par forsøk. En del kan og være psykisk, spesielt første gangen. Man er redd det skal gjøre vodt, urolig grunnet sting +++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høh.. sexlivet er ikke helt tilstede igjen enda. Har prøvd en gang, 4 uker etter fødselen. Det var ikke noe å skryte av, akkurat, selv om man hadde glidemiddel og tok seg god tid. Det kjentes fryktelig ømt der jeg hadde vært sydd, ellers så merket jeg heldigvis ikke så store forskjeller. Syns mest synd på gubben jeg.. hihi.. Han har gått fra sex-hver-dag-for-å-få-ut-ungen til njaa-jeg-er-litt-øm-også-er-jeg-så-trøtt...

 

Meeen.. det tar seg vel opp etterhvert. Det er jo litt rart å skal begynne å ha sex igjen mtp. hva man har utsatt underlivet for.. er jo redd for at det ikke skal være like godt som før, etc.

 

Nå er det 6 uker siden fødselen, og sambo har vært i danmark på kurs denne uka. Han kommer hjem på lørdag, så da blir det nok..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...