Gå til innhold

Tips til hvordan poden kan bli tykkere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ribbeina gjennom på ryggen og synes han er så tynn ellers og..Var på 11 mnd-kontroll i dag og da hadde han gått NED 100g på en mnd..Som regel har han gått opp 300 g ca.. Helsesøstra sa det var normalt rundt den alderen på aktivitetsnivået, men jeg skulle nå ønske han hadde litt mer fett på kroppen jeg da;) Han spiser masse da.. Helsesøstra sa det var masse og.. Men jeg har vært forsiktig med å gi han sukker, og han får nok ikke så masse fett heller gjennom maten, men er vel ikke bra å pøse på med sukker og fett heller for å få han større? HS sa at de skal følge med på kurven, at det var greit nå, men ble det ytterligere synkning på kurven var det ikke bra.. Han har vært på den første kurven over gj.snittet det første halvåret, og bare kommet på lavere kurver etter det..nå var han på den nest laveste tror jeg..Veide 9200g nå, er 76 cm. Var 4kg ved fødsel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruke smør på skiven har jeg hørt før da :)

Skrevet

Min gutt er også 11 mnd og 76 cm, men han veier mindre enn din. 8,6 kg faktisk. Har gått opp 300 gram siden 8 mnds kontrollen. Prøver å ikke stresse så mye med dette. Noen barn er ganske enkelt slanke:) Du vil merke på humør, søvn og dagsfom om ikke gutten din får nok mat. Her også spiser gutten masse mat, men legger ikke på seg fortere av den grunn. Alikevel er han en skikkelig propell, fyker rundt hele dagen, blid som ei sol og sover godt.

Når det gjelder maten må du bare passe på at den inneholder nok fett. Sukker trenger han ikke mye av!!! Sukker er ikke viktig for vekst og vektoppgang. Tilsett smør/matolje i middagsmaten, bruk smør på brødskiva, gi h- eller lettmelk når han begynner med det (ikke ekstralett eller skummet).

Ellers, ta det med ro:) Gutten din er helt sikkert passe for seg og sin kroppstype. Han er jo godt innenfor normalen:) Ikke alle barn er runde, det er derfor normalspekteret er såpass stort.

Hilsen meg og lille spikeren:)

Skrevet

Avocado er fet og næringsrik mat. Og kjempesunt :) Smaker forresten veldig, veldig godt når den blandes med banan!

Og så kan man f.eks. ha en skje raps- eller olivenolje i grøten, eller ha litt olje på brødskiven. Så lenge det er riktig type fett så gjør det ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...