Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 2år og 7mnd. Vi har hatt potten fremme siden hun var 1 1/2 år. Aldri presset henne el mast på henne. Hun tisser på potten og på doen når hun går uten bleie, og sier ifra hver gang. Men har ikke villet bæsje på doen før nå. Var i Spania i to uker for en liten stund siden, og da bæsjet hun på do hver dag. Har også gjort det hjemme. "Problemet" er at hun gjør bare dette når hun går naken el bare i truse. Har hun på klær så bæsjer hun i buksa. Har hun på bleie f.eks når vi går tur el sover, gjør hun det i bleien. Det virker som om hun har full kontroll på når hun må, og kan si ifra, men gidder ikke. Vi har snakket mye med henne om dette i det siste og prøver å oppfordre henne til å si ifra selvom hun har bleie på. På natten er hun ikke klar til å slutte ennå. Har full bleie hver morgen! Har prøvd å ha kalender med klistremerker osv. men det ble bare tull. Synes ikke det er noe stas. Skal sette på alle klistremerkene selv. Det endte med at hun rev istykker kalenderen!( Ble nok mye mas for henne, hun vil gjerne bestemme alt selv. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan gå fram??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysisk har hun full kontroll, ingen tvil om det siden hun kun bæsjer på seg når hun har på seg bleien. Så det er psykisk hun ikke er helt moden enda, siden hun ikke er villig til å kutte ut bleien helt. Jeg syns dere skal la henne få litt mer tid jeg, spiller det noen rolle om hun bruker bleie en måned eller to til når hun allikevel er så flink til å gå på do?

Skrevet

Hei.

Vi hadde det på samme måte, hun tisset på do når hun gikk naken. En mandags morgen sa jeg til henne at nå har du sluttet med bleie, og hun svarte ja vel. Da var det bare å pakke med seg ekstra sett med klær og så gå ut. Hun har hatt to uhell på over 1 mnd, må innrømme at jeg var litt nervøs i begynnelsen. Vi var nøye på å alltid vite hvor nærmeste do var i starten, men nå klarer hun å holde seg en god stund hvis vi feks er i butikken. Bæsjen kom på do når hun måtte, selv om vi hadde litt bomturer i begynnelsen kommer det alltid ut noe nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...