Gå til innhold

Flere som ikke vet helt om de vil ha flere enn 1 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er flere enn oss som ikke vet helt om vi vil ha flere enn 1 barn. Har en skjønn gutt på 3.5 mnd og synes det er helt fantastisk å være mamma, så det har ikke noe med det å gjøre! Men nå har jeg på en måte fått ønsket mitt oppfylt, å få bli mamma, og jeg har aldri ønsket meg en stooor familie. Er veldig lite glad i stress og kav, så ser vel kanskje for meg at det fort blir en stressende hverdag med flere, og at jeg heller vil kose meg med denne ene. Men vet jo samtidig at man kan ha veldig mye glede av søsken (selv om det jo ikke er en garanti det heller). Føler at jeg blir sett på som litt egoistisk ofte når jeg sier at jeg kanskje bare vil ha ett barn - og er jo kanskje det også, for det gir jo helt klart en større frihet.. Men kan jo hende at det begynner å krible i eggstokkene igjen når minsten blir litt større - ser jo ikke helt bort i fra det heller :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen til lillegutt er så fortapt at han ikke helt klarer å se for seg flere tror jeg. Han vet nok ikke helt hvordan han skal klare å dele det på flere. Har nok noe med at han har vokst opp med en bror som har fått det meste av oppmerksomheten, og nok har ønsket seg å være enebarn en og annen gang. Jeg derimot har gode erfaringer med søsken, og ønsker meg i alle fall en til etterhvert. Litt vanskelig det der.

Skrevet

Vi har hele tiden ønsket 1 eller 2 barn. Synes det var mye styr i begynnelsen med jenten vår som nå er blitt 2 mnd.

Samboeren min sier nå at han gjerne vil ha en til senere....jeg er ikke så sikker enda.

Er veldig glad i jenten vår og vil jo gjerne at hun skal få en bror/søster og krangle litt med. Men sånn tenkte venninnen min og, og endte opp med tvillinger.Der er et galehus nå....

Får helt sikkert lyst på flere senere når jenten vår er blitt 3-4 år.

Skrevet

Jeg vil ha fler barn jeg, men ikke med det første, venter ihvertfall 2 år til :)

Jeg vil bare si til deg at det ikke er noe i veien med enebarn. Samboeren min er det og han er verdens beste. For å si det slik at man får ikke mindre sosiale egenskaper av å være det ihvertfall! Også så deilig å slippe krangling i bilen på langturer, søskensjalusi osv :P hehehe, ja jeg har ne å se frem til!

Og de sier jo det at det å få to eller fler barn er en helt annen hverdag enn ett barn. Med ett barn er det lettere å få ting til å gå rundt, man blir ikke like fysisk og psykisk utmattet til tider, man har bare en å forholde seg til. Det blir ikke slik at en av ungene blir sur pga at den ene fikk viljen sin om å reise til badeland mens den andre egentlig ville på tivoli.

Det er mange fine ting med å bare få ett barn, men samtidig er det fine ting med flere (nå må jeg ro meg litt i land her slik at jeg ikke får mange sure kjerringer på nakken!!) Begge deler har sine fordeler og ulemper.

Og når det er sagt så er jo alle mennesker forskjellige. Noen trives best med ett barn og andre vil ha fler :D

Skrevet

Har alltid ønsket meg mange barn.,,. hvertfall flere enn bare ett. Har nå en datter på 5 uker, og i uken etter fødselen tenkte jeg med meg selv at jeg ikke ville ha flere... (les:selv om jeg hadde en enkel fødsel, var det jo vondt, og det lå frisk i minnet-ville ikke gjennom en ny fødsel)

Nå er de tankene over, og jeg vil veldig gjerne ha flere, og fødselsen skremmer meg overhodet ikke.

Men alt til sin tid. Nå skal vi først kose oss med Victoria, så kommer nr 2 når h*n kommer - hvis vi kan få flere. Er jo ingen garanti for det.

Du skal ikke føle deg som en egoist hvertfall. Du bestemmer jo selv. Noen ønsker ikke barn i det hele tatt, og det er jo ikke noe gale det heller.

Tenk på alle barn i verden uten foreldre - for noen er det å adoptere det eneste riktige, selv om de kan få egne.. Så her er nok hvert hode en egen tanke.

Kanskje vil du ikke ha flere barn i dag, men kanskje om et par år? Kos deg med det ene barnet ditt du, og ikke la noen andre tro det er gale:-)

Skrevet

Hei, jeg kjenner igjen alt du skriver. Tenkte på samme måten selv. Men nå har vi fått nr.2 og angrer ikke! Det er mere jobb, og storesøster er sjalu og krevende. Jeg sliter med dårlig samvittighet overfor storesøster da jeg har veldig lite tid til henne nå, men regner med at det går seg til etter hvert. Storesøster vil få mere og mere glede av lillesøster etterhvert som hun blir eldre. Så ja, det er mere jobb akkurat nå, men angrer ikke!!! Dessuten kan det jo hende at det blir mindre jobb når de blir større og de har hverandre! Uansett syntes jeg ikke du er egoistisk, men derimot er det er "press" fra samfunnet om at man skal ha flere barn, det følte ihvertfall jeg! Gjør det dere har lyst til selv! Lykke til!

Skrevet

jeg skjenner flere som er enebarn, og alle de sier at de skal ha mer enn ett barn!!!jeg husker selv at jeg ofte var sur på mine søsken, men jammen var det kjekt å ha noen å leke med på ferie, hjemme osv..god å ha noen å kranggle med... og nå når vi er blitt større og voksen syns jeg det er enda kjekkere...

Skrevet

Jeg er ikke hippen på en graviditet til, og i hvert fall ikke ny fødsel!!!

Vurderer seriøst å adoptere... er så mange barn i verden som trenger et trygt hjem. Vi får se om noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...