m-mamma Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Vil gjerne kjøpe et som kan stå bakovervendt så lenge som mulig. Har Akta Gracco 0-13 kg sete med base nå, men er ikke fornøyd. Det neste setet skal vi jo ha lenge, så det vil jeg helst ikke angre på. Tenker å bytte snart. Han er 5 mnd.
Gjest_1001 Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte slikt sete! Jeg har Rømer baby safe plus 0-13 kg, og småen er allerede over 10 kilo fordelt på 68 cm, så det er litt i det trangeste laget. Men det er jo veldig trygt på den måten for han sitter jo som støpt, men det er blitt slik at vi må enten sitte han litt skjeivt med skuldrene eller dra frem begge armene på han (han er litt brei over skuldrene) så jeg vurderer snart å kjøpe et. Men jeg snakket med de i butikken og de anbefalte ikke å gå over til et større sete før han vokste over eller opp til kanten med hodet, de mente det ikke var lurt å ha større sete for det ville vært mer utrygt når de var så "små" pga at de satt litt "løsere" i de større. Ikke vet jeg! Man kan jo bli forvirret av mindre!
m-mamma Skrevet 18. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2006 Tja... Uansett om vi beholder det litt til (han sitter egentlig bedre i det nå når han er litt større), så har vi i alle fall begynt å undersøke hvilket sete vi skal kjøpe i neste omgang. Så kom med råd folkens!
BW og en til? 1 pp Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Jeg har izi kombi sete.. 0-18kg å jeg er VELDIG fornøyd! Byttet når han var 6,5mnd gammel. Lillegutt elsker å sitte i setet! Og han hatet å sitte i det andre.. Setet er utrolig stabilt. Og lillegutt sitter så høyt i det at han ser ut vinduet når vi kjører! Supert!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Vi kjøpte HTS BeSafe izi kombi da han var 7 mnd. Hadde Britax babysafe før. Syntes han fikk så lite bevegelsesfrihet i det gamle i tillegg til at han hater å kjøre bil så skreik hele tida. Ble MYE bedre med det nye for da fikk han se ut av vinduet! Setet sitter veldig trygt, og kan også brukes forovervendt når de ble store nok til det. Han trives godt det nye setet sitt. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at hodet hans "henger" veldig langt til siden når han sover..selvom det er hodestøtte..men han sover nå godt for det da..ser bare så ukomfortabelt ut..Men blir vel bedre når han blir større.. Vi kjøpte det fordi vi er veldig opptatt av bilsikkerhet..og denne har funnet flere tester.. Opplyser rom at bl.a akta graco sin i den str-serien løsna i testen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå